توسط حجت الاسلام دکتر داود کمیجانی؛

در نمایشگاه دهلی نو مجموعه اشعار امام حسین(ع) رونمایی می شود

کتاب «القمر المنیر» مجموعه اشعار امام حسین (ع) توسط حجت الاسلام دکتر داود کمیجانی گردآوری و منتشر شده است. در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو رونمایی می شود.
کد خبر: ۶۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ - 06January 2016

در نمایشگاه دهلی نو مجموعه اشعار امام حسین(ع) رونمایی می شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب دهلینو از تاریخ ۱۹ تا ۲۷ دی ماه سال جاری برگزار میشود و موسسه نمایشگاههای فرهنگی در این دوره از نمایشگاه به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت.

با توجه به جمعیت کثیر شیعهنشین آن کشور و ارادتشان به امام حسین(ع) یکی از فعالیتهایی که در غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه صورت میگیرد، رونمایی از کتاب «القمر المنیر» مجموعه اشعار امام حسین (ع) است که به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی توسط حجت الاسلام دکتر داود کمیجانی گردآوری و منتشر شده و با حضور وی رونمایی میشود.

کمیجانی در مقدمه این کتاب آورده است: امام حسین (ع) اشعاری دارند که اکثر موضوعات آنها در خصوص بی ارزشی دنیاگرایی و توجه به معاد و مباحث اخلاقی است. بدیهی است که مفاهیم این اشعار را باید با عنایت به شأن بیان و شرایط آن زمان مورد توجه قرار داد تا ضمن درک بیانات امام (ع)، برداشت واقع گرایانه­ای از آنها بدست آید. لذا میتوان گفت که این اشعار عرصه جدیدی از تاریخ و مکتب حسینی را بیان می­کند.

کمیجانی در ادامه در خصوص نحوه جمع آوری و تدوین اشعار در مقدمه این کتاب بیان کرده است: اشعار را از عربی به فارسی و انگلیسی و اردو ترجمه کردیم. سپس اشعار را متناسب با محتوایشان، تفکیک کرده و در پنج فصل اخلاقی، سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و شخصی (خانوادگی)، تدوین کردم.

کمیجانی در مقدمه این کتاب در خصوص گردآوری اشعار امام حسین (ع) آورده است: آنچه از اشعار امام حسین (ع) در کتب معتبر تاریخی مکتوب شده است، مجالی برای شناخت وجه دیگری از شخصیت والای امام حسین(ع) است که می­تواند به نوعی تبیین کننده احساسات لطیف و تجلی ساز روح بلند و زیباگرایشان باشد.

یادآوری میشود، چاپ اول این کتاب توسط انتشارات «راه ابریشم» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است. موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران در نظر دارد امسال برای پنجمین بار در این نمایشگاه شرکت کند. این موسسه دارای غرفهای به مساحت ۱۸ متر مربع است و در حدود ۲۴۰ عنوان کتاب در زمینههای مختلف از قبیل ایرانشناسی، هنر، شعر، ادبیات و ... را به نمایش خواهد گذاشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار