رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

۱۳ شهریور به عنوان روز حرکت‌های جهادی در تقویم کشور ثبت شد

سردار «زهرایی» گفت: نامگذاری ۱۳ شهریور به‌عنوان روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی و ثبت در تقویم رسمی کشور، اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی است که موجب تکریم و تعظیم جریان جهادی کشور می‌شود.
کد خبر: ۶۵۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ - 21February 2024

۱۳ شهریور به عنوان روز حرکت‌های جهادی در تقویم کشور ثبت شد/ خدمت‌رسانی  ۵۱ هزار گروه جهادی در کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور امروز (چهارشنبه) در حاشیه افتتاح طرح‌های «از آبخیز تا جالیز» در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حرکت‌های جهادی به‌عنوان اصیل‌ترین و پویا‌ترین جریان مردمی کشور، گام‌های مؤثری را طی دو دهه اخیر با هدف حل نظام مسائل جامعه  برداشته که برکات آن در شئون گوناگون اجتماعی قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه این جریان نه تنها در اتفاقات و رخداد‌های سال‌های اخیر بلکه پیش از انقلاب اسلامی نیز در منظومه فکری و عملی جوانان مؤمن کشور ظهور و بروز داشته، گفت: وقوع زلزله غم‌بار شهر فرودس در سال ۱۳۴۷ و حضور خودجوش طلاب و روحانیون مشهد و همچنین راه‌اندازی پایگاه امداد روحانیت در شهر فرودس به همت رهبر معظم انقلاب اسلامی در قامت یک طلبه جهادی ۲۹ ساله برای خدمت‌رسانی به مردم زلزله زده فردوس، نمونه‌ای از این ایثار و اقدام جهادی دهه‌های اخیر به‌شمار می‌رود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۵۱ هزار گروه جهادی و خدمت‌رسان در کشور در حال خدمت‌رسانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار هستند، تصریح کرد: نقطه عطف حرکت‌های مردمی و جهادی، حضور داوطلبانه طلاب  در زلزله سال ۱۳۴۷ شهر فردوس است که سرمنشأ این جریان مقدس در کشور شد و امروزه اشتیاق کم‌نظیر اقشار مختلف مردمی برای تشکیل گروه‌های جهادی، مرهون این رخداد عظیم است.

سردار زهرایی با ابراز خرسندی از اینکه هزاران جهادگر با تأسی از این حرکت خودجوش در جای جای پهنه ایران اسلامی، مشغول خدمت‌رسانی هستند، گفت: با پیگیری‌های دفتر حفظ و نشر دفتر مقام معظم رهبری و مشارکت مسئولان محلی، تلاش برای روایت دوباره این رخداد مهم تاریخی صورت پذیرفت و به توفیق الهی سازمان بسیج سازندگی مفتخر به همراهی در این مسیر شد تا نظر‌ها به این نقطه درخشان تاریخ معطوف گردد.

وی عنوان کرد: اقدامات متعددی طی دو سال اخیر از سوی سازمان بسیج سازندگی برای احیا و روایت مجدد این افتخار فراموش شده صورت گرفت که می‌توان به برگزاری اولین اجلاسیه جهادگران کشور در شهر فردوس در سال گذشته، تولید چندین مستند، تهیه محصولات چند رسانه‌ای و انتشار کتاب دوباره فردوس اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نامگذاری ۱۳ شهریور به‌عنوان روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی و ثبت در تقویم رسمی کشور را اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی دانست که موجب تکریم و تعظیم جریان جهادی کشور می‌شود و افزود: با اقدام شایسته شورای عالی انقلاب فرهنگی، این روز تعیین شد و بنده از دولت به‌ویژه رئیس‌جمهور به‌واسطه این موضوع تشکر می‌کنم.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: در تقویم ایران اسلامی مبدع و بنیانگذار حرکت‌های جهادی همان بزرگواری است که امروز به‌عنوان، ولی فقیه حکیم و فرزانه، این جریان مردمی را استمرار بخشیده و حمایت و پشتیبانی نموده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها