رئیس هیات معارف جنگ:

ارتش بیشترین مبارز زندانی را در بین دستگاه‌های دولتی طاغوت را دارد

امیر آراسته با اشاره به مجاهدت و مبارزه بسیاری از کارکنان ارتش در راه پیروزی انقلاب در دوران طاغوت، گفت: ارتش بیشترین تعداد زندانی را در بین دستگاه‌های دولتی طاغوت به خود اختصاص داده بود.
کد خبر: ۶۴۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ - 07February 2024

ارتش بیشترین مبارز زندانی را در بین دستگاههای دولتی طاغوت را داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، امیر «ناصر آراسته» رییس هیئت معارف جنگ در همایش وحدت نیروهای مسلح اصفهان به مناسبت روز نیروی هوایی در پایگاه شهید بابایی اصفهان، اظهار داشت: در ارتش قبل از پیروزی انقلاب قریب ۱۱۲ زندانی مبارز داشتیم که از این تعداد ۱۲ نفر حبس ابد داشتند و پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ سال با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان‌ها آزاد شدند.

وی ادامه داد: در میان زندانیان ارتشی از ۶ ماه تا حبس ابد وجود داشتند که ۹۲ نفر از نیروهای ارتشی محبوس با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد شدند و از جمله آنها «منوچهر طالب‌لو» بودند که قبل از انقلاب ۱۳ سال در زندان های ستم شاهی مورد شکنجه قرار گرفت.

امیر آراسته اضافه کرد: همچنین ۱۳ نفر ارتشی در سال‌های پیش از انقلاب به‌واسطه مبارزه با رژیم طاغوت توسط رژیم ستمشاهی اعدام شدند.

وی بیان داشت: براساس اسناد و شواهد تاریخی از مجموع هشت پایگاه دریایی ارتش، پنج پایگاه در انقلاب فعالیت داشتند و فعالیت‌هایی چون تحصن، شرکت در راهپیمایی، اعتصاب غذا، شرکت در راهپیمایی و توزیع اعلامیه داشته‌اند و همچنین از ۱۶ پایگاه هوایی ۱۳ پایگاه و از ۳۶ پادگان زمینی ۲۱ پادگان در انقلاب فعال بودند.

رییس هیئت معارف جنگ با اشاره به خاطراتی از فعالیت‌های نیروهای انقلابی در ارتش، افزود: حماسه همافران و کارکنان نیروی هوایی ارتش کمر رژیم پهلوی را شکست و این حماسه در زمانی رخ داد که معلوم نبود آینده چه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بررسی‌های بسیاری در بین تعداد افراد زندانی در دوران طاغوت در نهادهای دولتی و موسسات دولتی رژیم گذشته داشته ام و به تحقیق میگویم که هیچکدام از وزارت‌خانهها، سازمانها و ادارات دولتی به اندازه ارتش در دوران طاغوت زندانی نداشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار