استاندار مازندران عنوان کرد؛

آغاز عملیات اجرایی پروژه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دریا محور در مازندران

«حسینی پور» گفت: عملیات اجرایی پروژه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دریا محور امروز با حضور «حسینی پور» استاندار مازندران آغاز شد.
کد خبر: ۶۴۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱ - 06February 2024

آغاز عملیات اجرایی پروژه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دریا محور در مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران امروز در آئین آغاز ساخت دومین کشتی تجاری سه هزار و ۵۰۰ تنی مازندران در کشتی سازی صدرا بهشهر، اظهار داشت: این کشتی یکی از طرح‌های ملی کشور است که با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد دریامحور و تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر فعالیت‌های دریامحور در خزر اتفاق افتاد.

وی افزود: ساخت و تجهیز این کشتی، مزیت بزرگی برای کشور و فعالیت‌های تجاری است که با ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرایی شد.

به گفته استاندار مازندران، عملیات اجرایی دو فروند کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی در صدر آغاز شد و در آذر سال آینده اولین شناور تولید ساخت صدرا را در اختیار فعالیت بنادر قرار خواهیم داد و دومین شناور هم در ۲۲ بهمن سال آینده تحویل داده می‌شود.

حسینی پور گفت: تمام مجموعه‌های مرتبط با شناور در کشور در صدرا گرد هم آمدند تا به توسعه مورد نظر برسیم و باید تلاش شود تا در سال پنج فروند کشتی که نیازمندی‌های خزر بیش از این است، وارد دریا شود.

وی یادآور شد: تلاش داریم تا با ظرفیت سازی بتوانیم به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی جامه عمل پوشانده و فعالیت تجارت با کشور‌های همسایه و اوراسیا را گسترش دهیم.

استاندار مازندران اذعان داشت: برای فعال کردن کریدور شمال - جنوب باید این زیرساخت‌ها اجرایی شود که باقوت در حال انجام است.

حسینی پور تصریح کرد: برای تربیت کارکنان آینده این مجموعه رایزنی‌هایی با دانشگاه نوشیروانی و مجموعه دانش بنیان انجام شده تا به توسعه بیشتری در این بخش دست یابیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار