در نشست هیئت امنای شهید گمنام مجتمع فرهنگی سردار صلح در مشهد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: انقلاب اسلامی فریاد رهایی مظلومین از بند مستکبرین/ یادمان‌های شهدای گمنام کانون بصیرت‌افزایی هستند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار امت اسلام، چشم و چراغ ملت‌های دربند و مستضعفین و همچنین فریاد رهایی مظلومین از بند مستکبرین است. اگر در خصوص این نعمت قدردان و شاکر خداوند باشیم خداوند نیز نعمات بیشتری را بر ما ارزانی می‌دارد، اما اگر غلفت کنیم تنبیه خواهیم شد.
کد خبر: ۶۴۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ - 01February 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: انقلاب اسلامی فریاد رهایی مظلومین از بند مستکبرین است/ یادمان‌های شهدای گمنام کانون بصیرت‌افزایی هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در نشست شورای معاونین جمعیت هلال احمر این استان و اولین نشست هیئت امنای شهید گمنام آرمیده در مجتمع فرهنگی سردار صلح، با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره) و شهدای والامقام، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، ایثار و جانفشانی‌هایی که صورت گرفته و هدایت‌های امامین انقلاب اسلامی باب شهادت بر روی مشتاقان این راه باز است و جامعه از برکات آن بهره‌مند هستند که باید بواسطه این نعمات خداوند را شاکر باشیم.

وی با بیان اینکه ایران با حاکمیت جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، افزود: باید به انقلاب اسلامی که به برکت قیام امام راحل و ازخودگذشتگی شهدا و ایثارگران بدست آمده پرداخت و این تحول بزرگ، اتفاق عظیم و دستاوردهای بی‌نظیر آن را تبیین کرد. 

این مقام مسئول تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار امت اسلام، چشم و چراغ ملت‌های دربند و مستضعفین و همچنین فریاد رهایی مظلومین از بند مستکبرین است. اگر در خصوص این نعمت قدردان و شاکر خداوند باشیم خداوند نیز نعمات بیشتری را بر ما ارزانی می دارد اما اگر غلفت کنیم تنبیه خواهیم شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همت جمعی پشتوانه کار در میزبانی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی از شهید گمنام بود، گفت: یکی از نقاطی که موجب رونق معنویت و افزایش بصیرت و توجه آحاد جامعه به خصوص جوانان می‌شود یادمان‌های شهدای گمنام است؛ بر همین اساس از هیچ تلاشی برای رونق‌بخشی به این یادمان‌ها نباید دریغ کرد.
یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: با حضور شهید گمنام دفاع مقدس در مجتمع سردار صلح، این مکان قداست پیدا کرد و به زیارتگاه تبدیل شد. باید با برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی زمینه حضور خیل عظیمی از دلدادگان شهدا را فراهم کرد.

وی در ادامه با تاکید بر احصا نقش دستگاه‌های دولتی در دفاع مقدس، بیان داشت: جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس جزو ساختارهای اثرگذار بود و در کنار جهاد سازندگی، اداره‌کل تبلیغات و آستان قدس رضوی به صورت مستقیم در دفاع از ایران اسلامی مشارکت داشت؛ بر همین اساس باید این نقش احصا و در قالب کتاب تدوین شود تا مورد استفاده محققین و پژوهشگران قرار گیرد.

این مقام مسئول لازمه بهره‌مندی عمومی را از یادمان شهید گمنام، ایجاد زیرساخت‌های لازم عنوان کرد.

انتهای یام/

نظر شما
پربیننده ها