فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین:

اطلاعات چشم بینای فرماندهان است

سردار رفیعی آتانی گفت: نیرو‌های اطلاعات چشم بینای فرماندهی برای اجرای عملیات هستند.
کد خبر: ۶۴۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴ - 29January 2024

اطلاعات چشم بینای فرماندهان است

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در مراسم یادواره شهدای اطلاعات سپاه که به صورت زنده و همزمان در سراسر کشور برگزار شد اطهار داشت: در ایام سالگرد شهادت سرلشکر حسن باقری یادواره شهدای اطلاعات و عملیات سپاه در حال برگزاری است. 

وی افزود: شهدای اطلاعات سه خصوصیات ویژه داشتند اولین شاخصه بارز جسارت آنان بود، زیرا بزرگترین ریسک‌ها را می‌پذیرفتند و برای سهولت کار چشم بینای نیرو‌های عملیات و فرماندهان بودند. 

وی تشریح کرد: دومین خصوصیات بچه‌های عملیات وفای به عهد بود و هر قولی می‌دادند به وعده عمل می‌کردند و دارای عزم راسخ بودند، آنان تصمیمات سختی را باید می‌گرفتند از جمله آنان نفوذ در دل دشمن برای کسب اطلاعات بود. 

سردار آتانی در ادامه افزود: شاخصه سوم نیرو‌های اطلاعات تصمیم ساز برای فرماندهان بودند و بر اساس آورده و داده‌های اطلاعاتی این افراد عملیات‌ها انجام می‌شد. چرا که آنان چشم فرماندهان بود و آن چه را که دیگران نمی‌دیدند بچه‌های اطلاعات می‌دیدند و طرح و برنامه‌ها را آسان می‌کردند. 

فرمانده سپاه استان قزوین با توجه به سالروز شهادت شهید باقری افزود: سرآمد همه این‌ها سرلشگر پاسدار شهید حسن باقری بود که پایه گذار اطلاعات و عملیات در سپاه پاسداران بود که با شکل گیری این واحد عملیات‌های غرور انگیز در جبهه‌های نبرد اتفاق افتاد، شهید حسن باقری یکی از نوابغ نظامی ایران و جهان در دوران دفاع مقدس بود و طرح‌های بی نقصی را در مناطق عملیاتی اجرا می‌کرد. 

وی تاکید کرد: در این دوران هم سردار سلیمانی توصیه‌ای داشتند به نیرو‌های نظامی که فرماندهان را از انسان‌های شجاع انتخاب کنید که توانایی اداره بحران را دارند و سپس به اطلاعات اشاره می‌کند که شناخت دقیق از دشمن پیدا کنید؛ و امروز هم می‌بینیم که با رصد دقیق دشمن حوزه نفوذ و دایره عملکرد او را به خوبی خنثی و پاسخ می‌دهیم و عظمت جبهه مقاومت به خاطر اشراف اطلاعاتی و این شناخت است. 

آتانی در پایان تصریح کرد: امروز اطلاعات سپاه قدرتمندتر از گذشته است و در کنار سایر نهاد‌های اطلاعاتی بازوی قدرتمند نظام است و تمام حرکات دشمنان را رصد می‌کنند؛ و همه باید فرهنگ جهاد و شهادت، خودگذشتگی و تلاش را سرلوحه کار خویش قرار دهیم. 

درپایان این مراسم چند تن از خانواده شهدا اطلاعات تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار