یادداشت/ مهدی شهرودی

نبرد با صهیونیست‌ها در خلیج عدن تا پایان جنگ غزه

مسدود کردن تنگه باب‌المندب و نبرد با صهیونیست‌ها در خلیج عدن، بهترین ضربه به رژیم صهیونیستی و متحدان آن است؛ چرا که منجر به فلج شدن اقتصاد صهیونیست‌ها و عدم ارسال تجهیزات و تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی می‌شود.  
کد خبر: ۶۴۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ - 30January 2024

دست نزنیدگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- مهدی شهرودی؛ جبهه مقاومت برای مقابله با هژمونی آمریکا و نفوذ رژیم غاصب صهیونیستی در سطح منطقه تشکیل شده و یک مجموعه بهم پیوسته است که از عراق تا سوریه و تا لبنان و یمن امتداد دارد و در طول سال‌های گذشته در برابر تروریست‌های تکفیری و همچنین حضور نظامی آمریکا در کشور‌های سوریه و عراق نقش موثری ایفا کرده است.

چند ماهی است که غزه مورد حمله وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته و در مقابل شاهد سکوت مجامع بین‌المللی در قبال این جنایات هستیم؛ یمن یکی از کشور‌های محور مقاومت است که از ابتدا در کنار مردم مظلوم غزه بوده و راهپیمایی‌های گسترده‌ای را در صنعا و دیگر شهر‌های این کشور برگزار کرده است.

یمنی‌ها مدت‌ها در نبرد با سعودی‌ها و ائتلاف آن‌ها بودند و کمبود مواد غذایی، دارویی و تجهیزات درمانی را درک می‌کنند؛ فلذا در راستای همدردی با مردم مظلوم غزه و مقابله با صهیونیست‌ها که جزو ائتلاف سعودی‌ها در تجاوز به یمن بودند به مقابله با  صهیونیست‌ها در تنگه باب المندب پرداختند.

مسدود کردن تنگه باب المندب، بهترین ضربه به آمریکا و رژیم صهیونیستی است؛ چرا که منجر به فلج شدن اقتصاد صهیونیست‌ها و عدم ارسال تجهیزات و تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی می‌شود. 

تنگه باب‌المندب بخشی از قلمرو دریایی یمن است و از آنجایی که انصارالله یمن بخشی از حاکمیت این کشور را تشکیل می‌دهد، طبیعی است که تصمیماتی که انصارالله و ارتش یمن اتخاذ می‌کنند بر اساس شاکله محور مقاومت و سیاست‌های ارتش یمن باشد.

انصارالله حق دارد برای کمک به ملت مظلوم فلسطین از غزه از عبور هر کشتی‌های که حامل امکانات و تسلیحات برای صهیونیست‌ها است، جلوگیری کند و به کمک مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطینی بشتابد. چیزی که یمنی‌ها به دنبال انجام آن هستند، اعمال فشار اقتصادی بر اسرائیل برای متوقف‌کردن نسل‌کشی در غزه است و تنها کاری که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها باید انجام دهند این است که به جنگ در غزه پایان دهند تا کشتیرانی در دریای سرخ به حالت عادی بازگردد. 

لذا تا زمانی‌که جنگ در غزه پایان نیابد، همچنان از عبور کشتی‌های اسرائیلی یا حرکت کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی جلوگیری خواهد شد تا حملات اسرائیل به غزه متوقف شود و محاصره ملت فلسطین شکسته شود.

واشنگتن هم باید از مسئولیت خود در قبال توقف حمله به غزه شانه خالی نکند؛ چون یمن بر اساس اصل حق دفاع از خود، اجازه نخواهد داد حاکمیتش نقض شود و در برابر هرگونه تجاوزی، دست بسته باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها