مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران:

جشنواره شعر فجر وجه بین‌المللی دارد/ شعر زبان مشترک و حافظه تاریخی ایرانیان است

رمضانی با تاکید براینکه جشنواره شعر فجر وجه بین‌المللی دارد و ما هرسال شاهد حضور مهمانان و داوران و شرکت‌کنندگانی از کشور‌های مختلف هستیم، گفت: هنوز آثار شاعران معاصر و استعداد‌های جوان شناخته نشده‌اند که بخشی از این مسئله مربوط به کم‌کاری ناشران و شاعران و نیز رسانه‌ها در معرفی آثار است و بخشی به ناکافی بودن حمایت‌ها مربوط می‌شود.
کد خبر: ۶۴۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ - 29January 2024

جشنواره شعر فجر وجه بین‌المللی دارد/ شعر زبان مشترک و حافظه تاریخی ایرانیان استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور «علیرضا قزوه» دبیر جشنواره؛ «علی رمضانی» مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و «حامد محقق» معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

 علی رمضانی فجر ضمن تبریک ایام خجسته ماه رجب با اشاره به اینکه دبیر علمی این دوره جشنواره علیرضا قزوه است، اظهار داشت: علیرضا قزوه خود موسس این جشنواره بوده و خوشحالیم در این دوره دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را پذیرفته و این حضور می‌تواند در ارتقای کیفیت برنامه‌های جشنواره موثر باشد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران تاکید کرد: آنچه شعر را میان ما برجسته کرده، ظهور آن به عنوان زبان مشترک و حافظه تاریخی مشترک ماست و بی‌جهت نیست که شعر را هنر اول می‌دانند.

وی از تدارک برنامه‌های متنوع در این دوره جشنواره خبر داد و گفت: در اختتامیه این دوره از حجت‌الاسلام ذکریا اخلاقی به عنوان چهره پیشکسوت حوزه شعر تجلیل می‌کنیم. سال گذشته چنین تجلیلی را از قادر طهماسبی انجام دادیم. همچنین امسال نیز مانند دوره قبل اعضای هیئت علمی و داوران در ایام داوری به دیدار تعدادی از شاعران پیش‌کسوت رفته‌اند.

رمضانی تاکید کرد: جشنواره شعر فجر در واقع وجه بین‌المللی دارد و ما هرسال شاهد حضور مهمانان و داوران و شرکت‌کنندگانی از کشور‌های مختلف هستیم.

وضعیت نشر شعر می‌تواند بهتر باشد

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران همچنین با تاکید بر اینکه وضعیت آثار منتشر شده در حوزه شعر هنوز مطلوب نیست و می‌تواند بهتر شود، افزود: هنوز آثار شاعران معاصر و استعداد‌های جوان شناخته نشده‌اند که بخشی از این مسئله مربوط به کم‌کاری ناشران و شاعران و نیز رسانه‌ها در معرفی آثار است و بخشی به ناکافی بودن حمایت‌ها مربوط می‌شود. دوره‌های آموزشی کلک خیال می‌تواند در معرفی هرچه بیشتر شاعران مستعد در شهرستان‌ها موثر باشد.

رمضانی همچنین زمان و مکان برگزاری مراسم اختتامیه هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر را چهارشنبه ۱۱ بهمن ساعت ۱۸ در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها