هاشمی در نشست گرامیداشت سالروز شهادت شهیدعلم الهدی خبر داد:

برگزاری سی و پنجمین سالگرد شهدای هویزه در تهران و خوزستان

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: مراسمی روز دوشنبه 14 دی ماه در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران و نیز مراسم دیگری روز چهارشنبه 16 دی ماه در شهر هویزه، یادمان هویزه برگزار می‌ شود.
کد خبر: ۶۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ - 02January 2016

برگزاری سی و پنجمین سالگرد شهدای هویزه در تهران و خوزستان

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری سی و پنجمین سالگرد شهدای دانشجوی هویزه با حضور دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و حجت الاسلام والمسمین سید حمید علم الهدی برادر شهید حسین علم الهدی در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برگزار شد.

سید ضیاء هاشمی در این مراسم با اشاره به برنامه های وزارت علوم و تحقیقات به مناسبت سالروز حماسه خونین هویزه اظهار کرد: امسال با ستاد برگزای سالروز حماسه خونین هویزه برنامه هایی با مشارکت وزارت نیرو و دستگاه های دخیل در این حوزه در سطح دانشگاه ها و همچنین در یادمان شهدای هویزه برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ازمهمترین این برنامه ها به سنت هر ساله در تجلیل از شهدا در روز 16 دی در یادمان شهدای هویزه با حضور جمعیت دانشجویان، اساتید، خانواده معظم شهدا، مسئولان استان خوزستان و مردم بومی برگزار خواهد شد.

هاشمی با بیان این مطلب که مراسمی نیز به همین مناسبت در تهران برگزار می شود، اظهار داشت: این مراسم روز دوشنبه 14 دی ماه از ساعت 10 الی 12 در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. همچنین روز چهارشنبه 16 دی ماه در شهر هویزه، یادمان هویزه از ساعت 10 الی 12 مراسم بزرگداشتی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: طی تلاشهای که در طول ماههای و سالهای گذشته صورت گرفت باعث شد تولیدات فرهنگی، هنری خوبی همچون کتاب، تئاتر، فیلم و انواع محصولات فرهنگی تولید شود تا نسل جوان با فداکاری و بزرگمنشی آن شهدا آشنا شوند.

وی افزود: در میان این شهدا، شهید حسین علم الهدی به عنوان شهید شاخص دانشجو که در جریان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش برجستهای داشته و به عنوان یکی از دانشجویان انقلابی و مجاهد معرفی شده است که در آن روز با یارانش در خاک و خون غلطیدند و کربلای هویزه را رقم زدند.

سید ضیاء هاشمی با اشاره به برگزاری بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهدای هویزه اظهار کرد: در این سالروز فرصتی فراهم می شود تا تبادل نظر، گفت و گو، تحقیق و بررسی تا درباره آرمان شهادت و الگوی شهادت طلبی را توسعه دهیم. راه شهدا زنده است و ما نیاز داریم تا یاد آنها را زنده نگهداریم. راهشان برای ما راهگشا و نجات بخش خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر کشور ما بخواهد به آرمانهای متعالی برسد بهترین راه، ادامه راه شهداست. امروز هم با فرهنگ شهادت مانوس هستیم و فرهنگ شهادت طلبی در دانشگاههای ما جریان دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: امیدواریم با مشارکت مناسب دانشگاهها و دستگاههای مربوطه امسال هم در مراسم بزرگداشت شهدای هویزه، این حرکت به عنوان یک حرکت برجسته فرهنگی به نحو احسنت در دانشگاهها و معاونتهای مختلف برگزار شود.

هاشمی با اشاره به ابلاغ بخشانه اصول انتخابات در دانشگاهها، اظهار کرد: به دانشگاهها ابلاغ شده است که براساس ضوابط مشخص هر دانشگاه فعالیت مناسب برای افزایش آگاهی و بصیرت انتخابات دانشجویان داشته باشند زیرا معتقدیم که دانشگاهها نقش کلیدی به عنوان قشر نخبه و تاثیرگذار هستند.

حجتالاسلام والمسلمین سیدحمید علمالهدی، برادر شهید سیدحسین علمالهدی در سخنانی ضمن تسلیت شهادت آیتالله نمر گفت: شهید علم الهدی در نخستین روز جنگ، مناطق اهواز را به 22 منطقه مقاومت با محوریت مسجد که دانشجویان، دانش آموزان در کانون آن قرار داشتند، تقسیم کرد. امروز شاهدیم که این طراحی مقاومت را پس از 35 سال میتوانیم یک شاخص قلمداد کنیم.

برادر شهید علم الهدی افزود: در جنگ تحمیلی دانشجویان و اقشار مختلف مردم داوطلبانه به صحنه آمدند و این تفاوت جنگ ما را متفاوت کرد. صهیونیستهای غربی با تصور غلط میخواهند الگوبرداری کرده و با شکلگیری القاعده، داعش و طالبان به عنوان ارتش نامنظم و داوطلب به نتایج خوبی برسند ولی مطمئن باشید که به قصد شومشان نخواهند رسید.

حجتالاسلام علمالهدی افزود: امیدواریم دانشجویان امروز راه شهدا را ادامه دهند و به برکت خون شهدای هویزه نقشههای غربیان نقش بر آب شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار