نماینده ولی فقیه در گلستان:

موقعیت شناسی از فضایل و برجستگی‌های حضرت زینب (س) بود

آیت‌الله نورمفیدی گفت: موقعیت شناسی یکی از فضایل و برجستگی‌های حضرت زینب (س) است، این خودش نکته بسیار مهمی است، اینکه انسان در چه شرایطی زندگی می‌کند.
کد خبر: ۶۴۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ - 26January 2024

موقعیت شناسی از فضایل و برجستگی های حضرت زینب(س) بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی» امروز (جمعه) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به سالروز وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در پانزدهم رجب، اظهار داشت: موقعیت شناسی یکی از فضایل و برجستگی های حضرت زینب(س) است، این خودش نکته بسیار مهمی است، اینکه انسان در چه شرایطی زندگی می کند.

وی ادامه داد: آن حضرت شرایط زمان و مکان را به خوبی می شناخت و تحلیل می کرد تا بتواند تصمیم درستی بگیرد.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در آن شرایط دقیق موقعیت را کاملا شناخت و تشخیص داد، گفت: در آن زمان شخصیت های بزرگ قدرت تشخیص حضرت زینب(س) را نداشتند. حضرت زینب(س) می دانست این سفر چه خطراتی دارد اما با عشق و محبت و علاقه به دنبال امام حسین(ع) راه افتاد و ایشان را همراهی کرد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی شرایط کشورمان نکته بسیار مهمی است، افزود: حضرت زینب(س) موقعیت شناس بود و در هر موقعیتی تصمیم به جا و درست می گرفت که باید انگشت حیرت و تعجب به دندان گرفت.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: این بانوی بزرگوار در شرایط گوناگون محکم ایستاد و در شام مقابل یزید مثل کوه آتشفشان خاندان بنی امیه را ویران کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران، افزود: امام راحل با وجود بسته بودن فرودگاه ها و اینکه هم برای امام احساس خطر می شد فرمودند؛ الان وقت رفتن است و از پاریس به ایران بازگشت.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: متاسفانه این روزها حرف هایی زده می شود که مناسب نیست. موقعیت شناسی بسیار مهم است و اینکه انسان بداند شرایط امروز کشور در کجاست و چی شده است. درست است که گرفتاری ها و مشکلاتی در کشور وجود دارد اما آیا فقط همین گرفتاری ها در کشور وجود دارد و این کشور جنبه های مثبت ندارد؟

وی با اشاره به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به سازمان بین المللی دادگستری به خاطر نسل کشی، گفت: این همه جنایت در فلسطین در حال انجام است و تا کنون صد هزار نفر کشته و مجروح شدند. اما متاسفانه کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در کنار اسرائیل ایستاده اند و می گویند اسرائیل در حال دفاع از خود است.

امام جمعه گرگان افزود: رژیم صهیونیستی با این جنایات مردم را آواره کرده اند و زنان و کودکان بیگناه را کشته است.

وی اظهارداشت: متاسفانه آمریکا آمال و کعبه و آرزوی بعضی ها است و امروز فلسطینی ها در چه شرایطی قرار دارند و اسرائیل جنایات زیادی را انجام می دهد و این کشورها هم مرتبا چراغ سبز نشان می دهند.

آیت الله نورمفیدی اظهارامیدواری کرد: با کمک سپاهیان خداوند و مشیت الهی، بنیان جنایتکاران عالم نابود شود.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار