در مراسم بزرگداشت شهید بایزیدی در تربت حیدریه؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: تداوم قاطعانه راه شهدا با یادآوری مسئولیت‌های انقلابی/ صندوق‌های رای از ارکان اقتدار ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: راه شهیدان و حماسه‌سازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید با قاطعیت دنبال شود و پرچم ارزش‌ها، عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط جوانان در اهتزاز بماند در همین راستا بایستی تکالیف و مسئولیت‌های انقلابی خود را به هم یادآور شویم.
کد خبر: ۶۴۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ - 24January 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: تداوم قاطعانه راه شهدا با یادآوری مسئولیت‌های انقلابی/ صندوق‌های رای از ارکان اقتدار ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت «محمد بایزیدی» دبیر وقت ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تربت حیدریه، با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و قشرهای مختلف مردم در مسجد روستای ده‌پائین از توابع شهرستان تربت حیدریه برگزار ‌شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: اینگونه محافل که با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان برگزار می‌شود همسنگ شهادت است.

وی افزود: ابراز محبت به شهدا و توجه به این معنا که امت حزب الله با شهیدان هستند و از کسانی که با ارزش‌های دینی و انقلابی سر ستیز دارند تبری می‌جویند ضروری است چراکه مردم ایران اسلامی مردمی متدین، ولایتمدار، بصیر و شجاع هستند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وقتی با شهید والامقامی ابراز همراهی می‌کنیم با یک سلوک معنوی هم عهد می‌شویم، ادامه داد: رهبر معظمانقلاب اسلامی در مورد سیدالشهدای مقاومت معتقد هستند که شهید سلیمانی به مثابه یک مکتب است؛ بر همین اساس شهید بایزیدی هم در مقیاس خود صاحب یک مکتب است. به روایت یکی از همرزم شهید بایزیدی، او از سن ۱۷ سالگی وارد مبارزه شد و تا زمان شهادت در این عرصه حضور داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تصریح کرد: مکتب انسان‌ساز اسلام و تعالیم رهایی‌بخش این دین مبین و هدایت‌های نجات‌بخش ائمه اطهار علیهم‌السلام الگوی شهیدان بود؛ بر همین اساس سیره شهدا برگرفته از سیره عملی اولیا دین بود.

یوسفعلی‌زاده یادآور شد: اسلام آنقدر عزیز و بزرگ است که اولیا خدا همچون علی علیه‌السلام و حسین‌بن‌علی علیه‌السلام جان خود را فدای اسلام کردند. اگر کارنامه اولیای دین و شهدا را مرور کنیم عناصر نابی همچون تدین، اخلاص، اوج بصیرت و آمادگی برای ادای تکلیف در گوهر وجودی آن‌ها موج می‌زده و آن‌ها را به این وادی کشانده است. شهید بایزیدی و سایر شهدا اهل این منطق بودند ما نیز باید کوشش کنیم تا همچون شهیدان باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه بهمن و سرنگونی رژیم طاغوت، گفت: تربت حیدریه جزو پیشتازان مبارزه با رژیم پهلوی بود. باید حماسه‌های انقلاب اسلامی و شهدا را بشناسیم و برای نسل امروز که آن دوران را درک نکرده است تبیین کنیم.

این مقام مسئول بیان داشت: دشمن از طریق فضای مجازی و جنگ بی‌امان ترکیبی و رسانه‌ای، تبلیغات همه جانبه‌ای را علیه نوجوانان و جوانان ما آغاز کرده و در این راستا در خانه‌ها در کنار آینده‌سازان ایران اسلامی حضور دارد به همین جهت برای مقابله با این توطئه، باید همراه و دوست فرزندان خود باشیم و از طرف دیگر از ایجاد انقطاع نسلی جلوگیری کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تاکید کرد: راه شهیدان، حماسه‌سازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید با قاطعیت دنبال شود در همین راستا بایستی تکالیف و مسئولیت‌های انقلابی خود را به هم یادآور شویم. پرچم ارزش‌ها، عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی باید توسط جوانان در اهتزاز بماند چراکه شهدا رهرو می‌خواهند.

یوسفعلی‌زاده یادآور شد: انتخابات عرصه رقابت نامزدهای انتخاباتی نیست بلکه عرصه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای است. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که افراد واجد شرایط با حضور حداکثری خود پای صندوق‌های رای، از حق خود استفاده کنند و به تکلیف الهی و شرعی خود که ادامه راه امام و شهیدان است، عمل کنند.

وی ابراز داشت: مردم همانطور که در میدان‌های مختلف حضور جهادی دارند باید با مشارکت حداکثری خود در انتخابات در جهاد سیاسی شرکت کنند چراکه این میدان هم نیاز به جهاد دارد و بی‌تفاوتی نسبت به آن ممنوع است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: صندوق‌های رای جزو ارکان اقتدار ایران اسلامی در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است و مردم باید با مشارکت حداکثری خود در انتخابات ۱۱ اسفند این اقتدار را تقویت کنند چراکه انقلاب اسلامی به آسانی به دست نیامده و نظام مقدس اسلامی خون‌بهای هزاران شهید است؛ بر همین اساس همچون جانمان از آن صیانت می‌کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اطاعت از ولایت سیره عملی شهیدان است، افزود: باید پرچم پیشرفت علمی و سازندگی کشور را برافراشته نگهداریم و کشورمان را بسازیم. ایران اسلامی هنگامی آباد، آزاد، مستقل و پیشرو در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود که آحاد جامعه دست به زانوی همت خود بگیرند و کشور را بسازند.

یوسفعلی‌زاده اظهار داشت: دشمنان با سیاه‌نمایی به دنبال کتمان موفقیت‌های جمهوری اسلامی است. با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌ ثریا که به تازگی توسط نخبگان کشور انجام شد جمهوری اسلامی در باشگاه فضایی جهان قرار گرفت و دنیا شاهد این رویداد بزرگ بود اما دشمن در تلاش است که این موفقیت را نادیده گرفته و یا آن را کم اهمیت جلوه دهد.

وی گفت: هزینه انقلابی بودن و همچنین مستقل و آزاد بودن، ایستادگی در وسط میدان و آماده فداکاری در عرصه‌های مختلف است و شهدا بهترین الگو در این عرصه هستند که اگر این مهم محقق شود براساس وعده الهی، خدا به یاری مردم که هدفی جز دفاع از دین خدا ندارند، خواهد آمد.

«محمد بایزیدی» دبیر وقت ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تربت حیدریه و از جانبازان دفاع مقدس، یکی از افراد موثر و تاثیرگذار در جریان انقلاب اسلامی در شهرستان تربت‌حیدریه بود که ۱۹ دی ۱۴۰۰ حین نجات جان یک نفر در حادثه آتش‌سوزی، جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار