در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛

کتاب «شهید اسدالله حقی» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «شهید اسدالله حقی»؛ شامل خاطراتی از شهید اسد الله حقی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ - 21January 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم رونمایی از کتاب شهید «اسدالله حقی»؛ به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و کانون جوانان هنر گستر فردای طهران روز سه شنبه سوم بهمن ۱۴۰۲، با حضور مسئولان لشکری و کشوری و «طهورا دهقانی» نویسنده کتاب از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این کتاب شامل خاطراتی از شهید اسدالله حقی از زبان همرزمان، فرمانده و خانواده‌اش است که توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

کتاب «شهید اسدالله حقی» رونمایی می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس، «اسدالله حقی» درسال ۱۳۴۷ در تهران دیده به جهان گشود با شروع جنگ تحمیلی همانند سایر جوانان این مرز و بوم، داوطلب شرکت در جبهه‌های حق علیه باطل شد، به‌علت سن کمتر از ۱۵ سال و همچنین به‌علت حضور سه تن از برادرانش بطور همزمان در جبهه از اعزام وی ممانعت بعمل آمد، اما به هر طریق ممکن در سال ۱۳۶۱ به جبهه اعزام می‌شود. پس از چندی حضور، در سوم بهمن ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید بزرگوار اسدالله حقی در سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای مذهبی در جنوب شرق تهران در محله خزانه بخارائی دیده به جهان گشود. تحصیلات دوران ابتدائی را در همان محل و تحصیلات متوسطه خود را در محله شهرک آزادی به اتمام رساند.

در کودکی دچار بیماری بسیار سختی شد بطوریکه همه دکتر‌ها از وی قطع امید کرده بودند و بیمارستان‌ها نیز از بستری آن خودداری می‌کردند، مشیت الهی بر حیات وی تقدیر شده بود و با نذر نیاز والدین شفا پیدا کرد.

شهید بزرگوار از دوران نونهالی به مسائل اعتقادی و فرائض دینی اهمیت بسیاری می‌داد؛ و به همراه برادران بزرگتر خود در جلسات و هیئت‌های مذهبی شرکت می‌کرد. در دوران قبل از انقلاب که در منزل فعالیت‌های سیاسی و انقلابی از قبیل تکثیر و پخش نوار سخنرانی و اعلامیه‌های امام خمینی (ره) انجام می‌گرفت، به نوعی مشارکت داشت. همچنین در تظاهرات و راهپیمائی‌ها علیه رژیم ستم شاهی همراه با خانواده مشتاقانه شرکت می‌کرد.

کتاب «شهید اسدالله حقی» رونمایی می‌شود

با شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس همانند سایر جوانان این مرز و بوم، داوطلب شرکت در جبهه‌های حق علیه باطل شد، به‌علت سن کمتر از ۱۵ سال و همچنین به‌علت حضور سه تن از برادرانش بطور همزمان در جبهه، از اعزام وی ممانعت بعمل آمد. از آنجائیکه از شوق شرکت در جهاد سر از پا نمی‌شناخت، با دستکاری تاریخ تولدش و جلب رضایت مادر، به هر طریق ممکن در سال ۱۳۶۱ به جبهه اعزام می‌شود.

پس از مدتی حضور در جبهه در عملیات کربلای ۱ «آزادسازی مهران» دچار مصدومیت شیمیائی می‌شود، بطوری که آثار مصدومیت با تاول‌های روی بدن و پوست انداختن پا‌ها کاملا مشهود بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار