رییس سازمان سینمایی کشور:

فروش ۱۰ هزار میلیارد ریالی گیشه‌های سینمای ایران یک رکورد است

خزاعی گفت: فروش ۱۰ هزار میلیارد ریالی گیشه‌های سینمای ایران رکورد جدیدی ثبت کرد.
کد خبر: ۶۴۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ - 19January 2024
فروش ۱۰ هزار میلیارد ریالی گیشه های سینمای ایران یک رکورد استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرش، «محمد خزاعی» رییس سازمان سینمایی کشور  عصر چهارشنبه در آئین افتتاح همزمان سه پردیس سینمایی شهر اراک، اظهار داشت: هشتصد و سومین سالن سینمایی کشور در اراک افتتاح شد و مقرر است این رقم به هزار برسد.
 
وی با اشاره به اینکه با افتتاح این سه سالن سینما بارقه امید در دل مردم استان احیا می‌شود، افزود: روز گذشته شمار مخاطبان سینما رکورد ۲۴ میلیون نفری را ثبت کرد و تا پایان سال آمار ۳۰ میلیونی هدف گذاری شده است.
 
معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: پیش از دولت سیزدهم ۵۷۰ سالن سینما در کشور وجود داشت که بیش از ۲۰۰ سالن سینمایی در این دولت طراحی شده و مقرر است تا پایان عمر دولت سیزدهم شمار سالن‌ها به هزار سالن برسد.
 
خزاعی تصریح کرد: فروش گیشه ۱۰ هزار میلیارد ریال در سینماها رکورد جدیدی است، شاید در حوزه اقتصاد این مبلغ قابل توجه نباشد اما برای سینما تجربه جدیدی است چرا که پیش از این، بیشترین رقم در بهترین شرایط چهار هزار میلیارد ریال بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه تقویت محتوای فرهنگی نیازمند تأمین زیرساخت‌ها است، گفت: در عرصه تولید و محتوا برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته و ۱۷ فیلم در بنیاد سینمایی فارابی در بخش‌های مختلف تولید شده است که خروجی آن در بخشی از فیلم‌های جشنواره فجر امسال دیده می‌شود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها