مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

حضور مبلغان بین معتکفان مهم است

حجت‌الاسلام «رازیانی» حضور مبلغان بین معتکفان را مهم دانست و گفت: اعتکاف نقش شگرفی در پردازش شخصیت انسان‌ها خواهد داشت.
کد خبر: ۶۴۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹ - 14January 2024

حضور مبلغات و مبلغان توانا بین معتکفان مهم استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «برومند رازیانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در نشست هماهنگی ستاد اعتکاف رجبیه استان به اهمیت برگزاری اعتکاف دانشجویی و دانش‌آموزی اشاره و اظهار داشت: اعتکاف دانشجویی در شهر سنندج صورت می‌گیرد و اعتکاف دانش‌آموزان متناسب با محتوای سن و سال آنان در بیجار و قروه برگزار خواهد شد.

وی از حضور قاریان و مداحان مطرح برای به جا آوردن اعمال روز آخر اعتکاف خبر داد و افزود: با توجه به سنین مختلف معتکفان برای حفظ سلامت آنان یک اکیپ از هلال احمر و اورژانس در محل‌های اعتکاف حضور خواهند یافت.

رازیانی حضور مبلغات و مبلغان توانا بین معتکفان را مهم دانست و گفت: این اعتکاف نباید صرفاً به حضور در مساجد و روزه طی شود؛ لذا باید مبلغ بتواند در حلقه‌های گفتگو علاوه بر تقویت و رشد شخصیت معنوی معتکفان، نسل جوان با جهاد تبیین نسبت به مسائل روز آگاه شود.

وی اعتکاف را یک برنامه معنوی خواند و خاطرنشان کرد: اعتکاف نقش شگرفی در پردازش شخصیت انسان‌ها خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به پیش‌بینی جمعیت بالای ۲ هزار نفری معتکفان در سطح استان تصریح کرد: مراسم اعتکاف سال جاری بیشتر در چهار شهرستان بیجار، قروه، کامیاران و سنندج برگزار می‌شود و در سایر شهرستان‌ها در صورت تقاضای مردمی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام رازیانی ادامه داد: هنگام اعتکاف نیاز به یک راهنما و مربی است تا گره‌های ذهنی که در حوادث گذشته توسط دشمن در ذهن‌های عموم جامعه رخ داده است، باز کند، لذا به تعداد هر بیست معتکف یک مبلغ توانمند نیاز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه در جریان اعتکاف باید موضوع تبلیغ و پای کار آمدن جوانان همراه امکانات و محتوا‌های فرهنگی فاخر و پشتیبانی از معتکفان، تدارک دیده شود، یادآور شد: در شهرستان سنندج هزینه ثبت‌نام برای هر معتکف ۱۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده است که فرد باید پرداخت می‌کند و مابقی هزینه‌ها توسط ستاد اعتکاف و دستگاه‌های پشتیبان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها