امام جمعه قشم:

تلاش نیروهای امنیتی در شناسایی جنایتکاران قابل تقدیر است

حجت‌الاسلام «حاجبی» گفت: تلاش نیروهای امنیتی - اطلاعاتی در شناسایی و دستگیری ۳۵ نفر از طراحان، عاملان و پشتیبانان اصلی عملیات جنایت‌کارانه‌ ۱۳ دی‌ماه در کرمان قابل تقدیر است.
کد خبر: ۶۴۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ - 12January 2024

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «غلامرضا حاجبی» امام جمعه قشم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: تلاش نیروهای امنیتی - اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در شناسایی و دستگیری ۳۵ نفر از طراحان، عاملان و پشتیبانان اصلی این عملیات جنایت‌کارانه‌ تروریستی و انتحاری که عصر چهارشنبه، ۱۳ دی‌ماه جاری در مسیر گلزار شهدای کرمان و همزمان با بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی انجام شد، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه پرخیر و برکت رجب ادامه داد: این ماه مبارک دارای مناسبت های متعددی است که ولادت امام باقر(ع)، امام هادی (ع)، جواد الائمه (ع)، امیرالمومنین حضرت علی (ع)، شهادت امام موسی بن جعفر (علیهم السلام) و مبعث رسول مکرم (ص) از آن جمله اند.

امام جمعه قشم با اشاره به روز اول ماه مبارک رجب ادامه داد: این روز سالروز ولادت پیشوای پنجم، حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) است که در نخستین روز از ماه رجب سال ۵۷ هجری در مدینه منوره به دنیا آمد، آن حضرت چهار سال از عمر مبارکش را در زمان جد بزرگوارش امام حسین (علیه السلام) گذراند و ۳۵ سال با پدرش امام سجاد(علیه السلام) و پس از شهادت پدر، ۱۸ سال زندگی کردند که مدت امامت آن حضرت را تشکیل می دهد؛ امام باقر (ع) در روز هفتم ذی الحجه از سال ۱۱۴ هجری در سن ۵۷ سالگی به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام حاجبی توضیح داد: در روز دوم یا پنجم این ماه نیز امام علی بن محمد الهادی(علیهما السلام) دهمین امام و پیشوای شیعیان در سال ۲۱۲ یا ۲۱۴ هجری در روستایی به نام بصریا نزدیک مدینه منوره به دنیا آمد و طبق برخی روایات در روز سوم رجب یا ۲۵ جمادی الثانی از سال ۲۵۴ هجری در سامرا به شهادت رسید؛ امام هادی (ع) ۶ سال و پنج ماه همراه با پدر زندگی کرد و پس از شهادت پدر ۳۳ سال زیست که مدت امامتش به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در روز دهم ماه رجب نیز حضرت محمد بن علی الجواد (ع) در روز جمعه دهم ماه رجب از سال ۱۹۵ هجری به دنیا آمد. آن حضرت در سن هشت یا ۹ سالگی به امامت رسید و ۱۷ سال مدت امامتش به طول انجامید، یعنی عمر مبارکش از ۲۶ سال تجاوز نمی کند، امام جواد روز ششم ذی الحجه یا به قولی در روز آخر ماه ذی‌القعده از سال ۲۲۰ هجری به شهادت رسید.

خطیب نماز جمعه قشم با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی (ع) در این ماه گفت: وجود نازنین امیرالمومنین حضرت حیدر کرار (ع) روز ۱۳ رجب ۳۳ سال قبل از هجرت در کعبه خانه خدا به دنیا آمد، ایشان نخستین و آخرین کسی است که در کعبه زاده شد و هیچ‌کس جز او در خانه خدا به دنیا نیامده و نخواهد آمد و همین برای تعظیم مقام والای نخستین امام شیعیان جهان کافی است.

وی افزود: در روز ۲۵ رجب هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) در سن ۵۵ سالگی در سال ۱۸۳ در زندان سندی بن شاهک (لعنه الله علیه) و به دستور هارون الرشید عباسی (لعنه الله علیه) به شهادت رسید. امام کاظم (علیه السلام) که معروف به باب الحوائج است، ۵۵ سال مدت عمر مبارکش بوده که ۲۵ سال آن دوران امامتش است.

امام جمعه قشم با اشاره به ۲۷ رجب مبعث رسول اکرم (ص) اظهار داشت: این روز یکی از بزرگ ترین اعیاد اسلامی است؛ روزی است که رسول الله (ص) به پیامبری مبعوث شد و وحی بر آن حضرت نازل شد. بیست و هفتم رجب روز ولادت اسلام است و روزی است که مردم از ظلمات بیرون آمدند و به نور پیوستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار