در حاشیه همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛

عضو مجلس خبرگان رهبری: ایستادگی در مقابل جنگ شناختی دشمن «جهاد تبیین» است/ سبک زندگی ما در فضای مجازی باید متناسب با اهداف و آرمان‌هایمان باشد

اسماعیلی با بیان اینکه، جهاد تبیین، از مهمترین ابزارهای ایستادگی در مقابل جنگ شناختی دشمنان است، گفت: فضای مجازی در حقیقت همان فضای حقیقی است؛ لذا باید سبک زندگی در فضای مجازی را برای خودمان تدوین و اجرا کنیم.
کد خبر: ۶۴۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ - 09January 2024

عضو مجلس خبرگان رهبری: ایستادگی در مقابل جنگ شناختی دشمن «جهاد تبیین» است/ سبک زندگی ما در فضای مجازی باید متناسب با اهداف و آرمان‌هایمان باشدبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس مستقر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» و همزمان «نمایشگاه دستاورد‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است.

«محسن اسماعیلی» عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز (سه‌شنبه) با حضور در چهارمین روز از همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار داخلی دفاع‌پرس، درخصوص نمایشگاه دستاورد‌های این بنیاد در حوزه فضای مجازی، که پیش از حضور در همایش از آن بازدید کرد، اظهار داشت: این نمایشگاه نوع نگاه انسان را به فضای مجازی و توانایی‌های بومی تغییر می‌دهد.

اسماعیلی عدم خودباوری را یکی از مشکلات رایج کشور دانست و گفت: نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی به ما کمک می‌کند تا به توانایی و قابلیت‌های خود در حوزه مجازی آگاه شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه درباره «جنگ شناختی» دشمنان علیه کشورمان بیان داشت: فضای مجازی در حقیقت همان فضای حقیقی است؛ لذا باید سبک زندگی در فضای مجازی را برای خود و مردم، به‌ویژه نوجوانان و جوانان طراحی و عملیاتی کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه، اگر سبک زندگی در فضای حقیقی متفاوت از واقعیت‌های عینی باشد، نتایج گوناگون درپی خواهد داشت؛ بنابراین سبک زندگی ما در فضای مجازی باید متناسب با اهداف و آرمان‌هایمان باشد، گفت: اگر اینطور باشد ما به هدف‌مان نزدیک می‌شویم، اما اگر این فضا شناخته شده نباشد و متناسب با آن سبک زندگی‌مان را انتخاب نکنیم، نه‌تنها موجب عقب‌ماندگی می‌شود، بلکه واقعیت‌های دنیای امروز خود را بر ما تحمیل می‌کند.

اسماعیلی تصریح کرد: نباید با تحول مخالفت کنیم، بلکه باید آن را مدیریت کنیم؛ کسانی که با تحول مخالفت می‌کنند به ناچار تن به تحول‌های ناخواسته می‌دهند، لذا باید زندگی‌مان را خودمان مدیریت کنیم تا زندگی‌مان را مدیریت نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه درگیری با فضای مجازی مختص نوجوانان و جوانان نیست و امروز همه نسل‌ها با این فضا درگیر هستند، یادآور شد: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها و نمایش توانمندی‌های بومی و ملی در حوزه فضای مجازی و تکنولوژی‌های مدرن و به‌روز به مردم آگاهی و علم می‌دهد تا هوشیارتر شده و به ضرورت شناخت فضای مجازی بیشتر توجه کنند.

وی افزود: جهاد تبیین، از مهمترین ابزارهای ایستادگی در مقابل جنگ شناختی دشمنان است.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: امروز جنگی همه‌جانبه و در عین حال، اعلام نشده در حال وقوع است که دشمن با سرمایه‌گذاری کلان و با استفاده از فضای جذاب مجازی در جهت تغییر شناخت نسل جوان به واقعیت‌ها به میدان آمده است؛ لذا وظیفه داریم در مقابل این جنگ، با قدرت و مجهز به دانش روز ایستادگی کنیم که این، نوعی جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار