شهید قدس/ مدیرکل کتابخانه عمومی خراسان رضوی:

وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی بیانگر اندیشه‌های سیدالشهدای مقاومت است

حجت‌‌الاسلام سبزیان گفت: یکی از مهمترین منابع برای شناخت اندیشه سردار شهید سلیمانی وصیت‌نامه این شهید والامقام است چراکه عصاره‌ای از وجود و اندیشه این شهید معزز است.
کد خبر: ۶۴۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ - 04January 2024

وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی بیانگر اندیشه‌های سیدالشهدای مقاومت استبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، ویژه‌برنامه «شهید قدس» با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از شعرا روز  گذشته همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام‌و‌المسلمین سبزیان ضمن گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این برنامه به منظور توجه به دیدگاه و اندیشه‌های حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود. به‌عنوان یک ایرانی مسلمان می‌بایست به اندیشه، محور حرکت و استراتژی فکری سردار دلها توجه کافی داشته و نسبت به عملیاتی کردن آن‌ها اهتمام داشته باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین منابع برای شناخت اندیشه شهید حاج قاسم سلیمانی وصیتنامه سیاسی الهی این شهید والامقام است که در واقع عصاره‌ای از وجود و اندیشه این شهید معزز است. وصیتنامه‌ای که به قلم سیدالشهدای مقاومت و بدون تحریف نگارش شده ظرفیت استفاده برای تولید محصولات ادیبانه و فرهنگی را دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ادامه به خوانش فرازی از وصیتنامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «امروز، ایران، قرارگاه حسین بن علی (ع) است» پرداخت و گفت: شخصیتی همچون شهید سلیمانی که نسبت به جهان و وقایعی که در آن رخ داده آگاه است، تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را رصد کرده و در برابر ظلم ایستاده، معتقد است اگر ایران آسیب ببیند، در کشورهای دیگر همچون عراق و عربستان نیز امنیتی فراهم نخواهد شد.

این مقام مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد بتوانیم ادامه دهنده راه و مسیر این شهید والامقام باشیم.

در ادامه «زهرا محدثی خراسانی»، «عاطفه سادات موسوی»، «علیرضا خاکساری» و «سید حکیم بینش» از شاعران استان به قرائت سرودها‌ی خود در رثای سیدالشهدای مقاومت پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار