نماینده ولی‌فقیه در لرستان

روز اول خرداد، به‌عنوان روز مقاومت مردم لرستان در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد

حجت الاسلام شاهرخی گفت: روز اول خرداد بعد از نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌ها، به‌عنوان روز مقاومت مردم لرستان در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد.
کد خبر: ۶۶۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶ - 17May 2024

روز اول خرداد، به‌عنوان روز مقاومت مردم لرستان در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شدبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان، حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در سخنانی با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و با اشاره به اینکه از نیروی انتظامی که طرح «نور» را در حال اجرا دارد تشکر و قدردانی می‌کنیم، اظهار  داشت: مبارزه با کشت مواد مخدر، اراذل‌واوباش، کشف سلاح و… از سوی نیروی انتظامی انجام می‌گیرد و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به ورود نیروی انتظامی در رابطه با اجرای طرح «نور»، گفت: البته این طرح باید با آرامش، دعوت زبانی و به دور از خشونت انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم ساماندهی حوزه مد و لباس و اینکه قوانین در این رابطه سال‌هاست به فراموشی سپرده شده است، گفت: انتظار این است که وزارتخانه‌هایی که این امور را بر عهده دارند، منتظر نمانند که مقام معظم رهبری راجع به این موضوع سخن بگویند و بعد اینها برای اقدام وارد شوند، این یک قانون بوده که تصویب شده و باید اجرا شود.

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت در مشهد مقدس با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها، مدیران سازمان تبلیغات اسلامی، مدیران حوزه‌های علمیه، اوقاف، کانون‌های فرهنگی و هنری، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، جلسه‌ای با مسئولان کشوری خود داشتند، افزود: هدف از این اجلاسیه هماهنگی نهادهایی بوده که در مساجد فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، هنری، معرفت افزایی و بصیرت‌افزایی می‌کنند.

وی ادامه داد: همه طرف‌های حاضر در این اجلاسیه بر این امر اتفاق‌نظر داشتند که مساجد باید بیش از این در عرصه‌های مذهبی، تربیتی، دینی، بصیرت‌افزایی و… فعالیت کنند، پایگاه‌های بسیج در مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری، هیأت‌های امنا و… که باید همه یک برنامه منسجم و هماهنگ برای تعالی فعالیت‌های مساجد داشته باشند، مقام معظم رهبری فرمودند که امور مساجد از شئون ولی‌فقیه است، کسی برای مساجد دستورالعمل ننویسد، کار و فعالیت‌های مساجد از شئون ولی‌فقیه است، در استان‌ها هم از شئون نمایندگان ولی‌فقیه است و این کار را به قرارگاه فرهنگی مساجد سپرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، افزود: در درون مسجد امام‌جماعت مدیر مسجد است، همه باید بازوان امام‌جماعت در مساجد باشند، هرکدام وظایفی دارند البته، اما هر اقدامی که منجر به تضعیف کارکرد، موقعیت یا امام‌جماعت مسجد شود، امری پسندیده نیست و به دور از شرح وظایف آنها است.

حجت‌الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مؤسسه ملی «مرحم» با حضور جمعی از پزشکان متخصص و فوق متخصص، با سفر به استان‌ها مرحم و تسکینی برای بیمارانی هستند که از ناحیه صورت و لب به هر علتی مشکل دارند، گفت: تابه‌حال به بیش از ۲۰ استان هم سفرکرده‌اند، کارهای آنها نیز بدون اخذ وجه است، پزشکان آن از ۲۴ تا ۲۸ خرداد به شهر خرم‌آباد سفر می‌کنند و پذیرای مراجعینی هستند که در ناحیه لب و صورت مشکلاتی دارند، دعوت‌کننده آنها هم مجمع خیرین سلامت استان و دانشگاه علوم پزشکی است، این امر اطلاع‌رسانی شود، ما از این اقدام خیرخواهانه و قابل‌تحسین پزشکان تشکر می‌کنیم همه نهادهای مرتبط با این امر مهم در استان همکاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه (س)، امام رضا (ع) و احمد ابن موسی (ع)، بیان داشت: این روزها، روزهای مبارکی است، در جهان اسلام چندین هجرت تمدن‌ساز داشته‌ایم، یکی هجرت حضرت رسول گرامی اسلامی از مکه به مدینه، هجرت حضرت علی (ع) از مدینه به کوفه، هجرت امام حسین (ع) از مدینه به کربلا، هجرت امام رضا (ع) از مدینه به طوس و هجرت حضرت معصومه از مدینه به شهر قم از جمله آنها است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گفت: نتیجه این دو هجرت اخیر، این بوده که در کنار دو بارگاه شریف حوزه علمیه‌ای شکل گرفت که مراجع بزرگی در آنها تربیت و در دوران غیبت در سخت‌ترین شرایط اسلام و آموزه‌های اسلامی را حفظ کردند.

 حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت اول خرداد و روز حماسه‌سازی پاسداران، بسیجیان و عشایر رزمنده لرستانی در سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، گفت: روز سوم خرداد هم بخشی از رزمندگان این دیار از مدال افتخار آزادسازی خرمشهر در کنار ارتش مشارکت داشتند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای حاج عمران، گفت: لرستان در طول تاریخ خود کانون مبارزه با ظالمان و ستمگران بوده، اما عصاره این مجاهدت و مبارزه را در عملیات حاج عمران مشاهده می‌کنیم، به همین مناسبت روز اول خرداد بعد از نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌ها، به‌عنوان روز مقاومت مردم لرستان در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد و هر ساله این روز را گرامی خواهیم داشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و صدور بیانیه‌ای در رابطه‌ با خواسته‌های مردم از نمایندگان مجلس، گفت: بر فرهیختگان و برجستگان حوزه علمیه و دانشگاه است که جلساتی را با منتخبین دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین ادوار داشته باشند و معایب و آسیب‌ها را گفتگو و نقشه راهی ترسیم شود تا منجر به تحول همراه با جهش در لرستان شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها