در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی؛

فرمانده نیروی دریایی ارتش: باید دریا را در اولویت قرار دهیم

امیر دریادار ایرانی با تأکید بر لزوم برداشتن گام‌های بلندتر در زمینه کشتی‌سازی گفت: اگر در دریا حضور نداشته باشیم، همه منافع ما از بین می‌رود.
کد خبر: ۶۴۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ - 03January 2024

امیر دریادار ایرانیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر، با بیان اینکه در ناوگروه ۸۶ با استفاده از علم، دانش و توانمندی جوانان تعجب جهانیان را برانگیختیم، اظهار داشت: عبور ناوشکن تمام‌ایرانی دنا از محدوده اقیانوسی به‌ویژه اقیانوس آرام به زعم همه کسانی که مسلط به مسائل دریایی هستند، امکان‌پذیر نبود؛ اما ایرانی‌ها توانستند و این کار انجام دادند.

امیر دریادار ایرانی افزود: بسیار خوشحالم که این اتفاق در این مقطع تاریخی انجام شد؛ چرا که صنایع دریایی ما بسیار مظلوم هستند و ما هنوز نتوانسته‌ایم که کانون‌‎های جمعیتی را به سواحل منتقل کنیم.

فرمانده نداجا در ادامه گفت: امیدوارم گام بزرگی که استان بوشهر در زمینه سیاست‌های توسعه دریامحور برداشته است، تداوم داشته باشد و همه عزیزان نیز در حوزه صنایع دریایی بتوانند بازار‌های بین‌المللی را در اختیار بگیرند. در برخی بخش‌ها این اتفاق افتاده، اما لازم است که در بخش کشتی‌سازی نیز گام بلندتری برداشته شود که در این زمینه نیازمند توجه ویژه مسئولان هستیم.

دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: اگر در دریا حضور نداشته باشیم، همه منافع ما از بین می‌رود؛ لذا باید دریا را در اولویت قرار دهیم و خشکی را برای نسل‌های آینده بگذاریم؛ چرا که در دریا نعمت‌های فراوانی وجود دارد که همگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار