بانوان فرهنگی «همسر شهید» در قم تجلیل شدند

آیین تجلیل از بانوان فرهنگی «همسر شهید» امروز همزمان با ایام پاسداشت مادران و همسران شهدا در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳ - 28December 2023

بانوان فرهنگی «همسر شهید» در قم تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین تجلیل از بانوان فرهنگی «همسر شهید» امروز همزمان با ایام سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و پاسداشت مادران و همسران شهد، ا در سالن کنفرانس تالار فرهنگیان قم برگزار شد.

«مهدی خادمی جمکرانی» رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان قم، در ابتدای این آیین با اشاره به قانون جامع خدمات ایثارگران، اظهار داشت: این قانون آنطور که باید و شاید اجرا نمی‌شود، با اینحال ضمن تقدیر از صبر و متانت انقلابی و اثربخش خانواده‌های معظم شهیدان، پیگیر اجرای این قانون در خصوص خانواده‌های شهدا هستیم.

حجت الاسلام «محمد نارویی» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز با اشاره به شخصیت حضرت ام‌البنین (س) گفت: آن حضرت در بیت حضرت علی (ع)، هم دفاع از ولایت کرد و هم علاوه بر اینکه احترام خاصی به فرزندان حضرت زهرا (س) می‌گذاشت، به تربیت فرزندانی همچون حضرت ابوالفضل العباس (ع) همت گماشت که در صحنه کربلا با تمام وجود جانفشانی کردند.

در ادامه «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: حضرت ام البنین (س) مایه مباهات و افتخار همسران شهداست.

وی افزود: ما هرگز نخواهیم توانست آنگونه که شایسته است دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم، با اینحال در جلسات ستاد شاهد استان تمام همت خود را برای رفع دغدغه‌های خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی بکار خواهیم گرفت.

در پایان، هر یک از مدعوین، ضمن بیان وضعیت کاری خود در مدارس، خاطراتی را از همسران شهید خویش بازگو کردند.

در این آیین، مدیران آموزش و پرورش نواحی، نفیسه علمی نیک مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان و کارشناسان شاهد اداره کل و نواحی حضور داشتند و با اهدای هدایایی از بانوان فرهنگی همسر شهید در آموزش و پرورش قم تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار