دلنوشته/ حمید جهانگیرفیض‌آبادی

بانوی مردآفرین

چه افتخار بزرگی است که مادران و همسران شهدا مثل مادر چهار شهید عاشورایی، عبدالله‌بن‌علی، جعفربن‌علی، عثمان‌بن‌علی و عباس‌بن‌علی علیه‌السلام در روز قیامت و در پیشگاه حضرت مادر، صدیقه کبری، انسیه حوراء، زهرای مرضیه سلام‌الله‌علی‌ها سربلند و سرفرازند.
کد خبر: ۶۴۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶ - 27December 2023

بانوی مردآفرینگروه استان‌های دفاع‌پرس- «حمید جهانگیر فیض‌آبادی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ نام مبارک ام‌البنین سلام‌الله‌علی‌ها، تجلی خانمی است نجیب‌زاده، باشخصیت، خانه‌دار، مهربان، اصیل، شجاع‌زاده، دلیر، مطیع امر مولا و دارای همه صفات نیکو.

خانمی که با همه شایستگی‌هایش در همسریِ امام و مادری و تربیتِ فرزندانی عاشق ولایت و شهادت، هیچ‌گاه خود را هم‌پای صفات و مقام منیع حضرت فاطمه سلام‌الله‌علی‌ها ندانست.

او که چهار پسر دلاور، ولایی، علوی و حسینی به دنیا آورد، نه تنها هیچ‌وقت آن‌ها را هم‌ردیف حسنین قرار نداد، بلکه آن‌ها را فدایی برادرشان حسین علیه‌السلام بار آورد.

چهار پسر، چهار یل، چهار فدایی عاشق و چهار سرباز ولایت، ثمرهٔ زندگی سراسر عشق، صفا و مهربانی بانو ام‌البنین سلام‌الله‌علی‌ها با امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است.

فرزندانی که برادرشان را مولا و امام خطاب می‌کردند و برای یاریش بذل جان کردند تا آب در دل خواهر تکان نخورد.

چهار برادر رشیدی که زینب‌کبری سلام‌الله‌علی‌ها با حمایت آن‌ها پشتش گرم و دلش قرص بود. خواهری که چهار برادر جنگجو، باایمان و دلاور مثل کوه داشته باشد، غُصه‌ای ندارد.

و این‌ها همه از تربیت صحیح و هدفمند بانو ام‌البنین سلام‌الله‌علی‌ها نشأت گرفته است. ام‌البنین سلام‌الله‌علی‌ها کسی است که وقتی خبر شهادت چهار پسرش را دادند، اولین حرفی که زد فرمود: «از حسینم چه خبر؟ آیا فرزندانم پیشمرگ حسین شدند؟ تا آخرین لحظه و تا آخرین قطره خون، در رکاب حسین و فرزندانش جانبازی و جانفشانی کردند؟ آیا تا آخرین لحظه حسین را تنها نگذاشتند؟»

شیر این مادر حلالِ چهار فرزندش که جان در طبق اخلاص نهادند و ولیِ زمان را مردانه و قهرمانانه حمایت کردند.

چهار دلاوری که چَشم‌درچَشم دشمنان حسین دوختند و با نثار جان‌شان ثابت کردند فرزندان علی و ام‌البنین هستند و قطرات خون پاک‌شان را تقدیم آستان مقدس ابی‌عبدالله علیه‌السلام کردند. آن امام همامی که برای نجات دین خدا و احیای سیره جدش و برپایی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، تمام هستی‌اش را به میدان آورده بود.

ام‌البنین سلام‌الله‌علی‌ها مادر شهیدان عبدالله، جعفر، عثمان و اباالفضل‌العباس علیه‌السلام است. اگر فقط بدانیم قمربنی‌هاشم علیه‌السلام تا مرز عصمت پیش رفته و تا لحظه شهادت برادرش را مولا خطاب می‌کرده و علم، حلم، ادب، اطاعت، وفا و دلاوری‌هایش را برای جهانیان تبیین و بازگو کنیم، اهمیت مقام منیع ام‌البنین سلام‌الله‌علی‌ها و راز تربیت صحیح و اصولی این بانوی بزرگ اسلام آشکارتر می‌شود.

امروزه مادران و همسران شهدای عزیز محور مقاومت در جهان، برای تربیت فرزندانی صالح، سخت‌کوش، انقلابی، حزب‌اللهی و مطیع ولایت، پای‌شان را جای پای بانو ام‌البنین سلام‌الله‌علی‌ها گذاشته‌اند.

و چه افتخار بزرگی است که مادران و همسران شهدا مثل مادر چهار شهید عاشورایی، عبدالله‌بن‌علی، جعفربن‌علی، عثمان‌بن‌علی و عباس‌بن‌علی علیه‌السلام در روز قیامت و در پیشگاه حضرت مادر، صدیقه کبری، انسیه حوراء، زهرای مرضیه سلام‌الله‌علی‌ها سربلند و سرفرازند.

سال‌روز رحلت بانوی مردآفرین، حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علی‌ها و روز تکریم مادران و همسران شهدا بر همه مادران و همسران شهدای بدون مرزِ محور مقاومت در دنیا، گرامی باد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار