مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران:

دومین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید برگزار می‌شود

متین‌پور از برگزاری دومین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید با حضور ۳۰۰ نفر از متولیان این حسینیه‌ها در مشهد مقدس خبر داد.
کد خبر: ۶۴۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ - 25December 2023

دومین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید برگزار می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مهدی متین‌پور» مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (یکشنبه) از برگزاری دومین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید در مشهد مقدس خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۱۰۰ حسینیه شهید فعال در سراسر کشور وجود دارد و دومین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید نیز در آستانه برگزاری است.

متین‌پور با اشاره به برگزاری اولین دوره همایش مذکور در سال ۹۷ با حضور ۲۲۰ نفر از والدین معزز شهدا که تولیت حسینیه‌ها را بر عهده داشتند، بیان کرد: دومین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید در روز ۷ دی ماه با حضور ۳۰۰ نفر از متولیان در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به نقش و ظرفیت عظیم حسینیه‌های شهید در محلات، شهرستان‌ها، روستا‌ها و همچنین تحقق اهداف و سیاست‌های مردمی سازی بنیاد شهید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری همایش متولیان با هدف تجلیل از والدین معزز شهدا که در این حوزه فعالیت موثر و مستمر داشته‌اند با توجیه و توضیح چگونگی فعال‌سازی این مراکز مردمی، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

متین‌پور خاطرنشان کرد: نشست هم اندیشی روسای ادارات فرهنگی و تبلیغات استان‌ها، جهت بررسی اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش رو، یک روز قبل از برگزاری همایش صورت می‌گیرد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاهی در ایام وفات حضرت ام البنین (س) با نمایش تصاویر مادران معزز شهدا که تاکنون منتشر نشده‌اند، در حاشیه‌ی این همایش خبر داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها