مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

شهدای گمنام منشا تحول درونی و فرهنگ‌سازی در جامعه هستند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: حضور شهدای گمنام همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در استان خراسان رضوی و بهره‌مندی قشرهای مختلف مردم از فیض حضور این شهدای والامقام در جای‌جای استان منشا تحول روحی و فرهنگسازی در جامعه خواهد بود.
کد خبر: ۶۳۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ - 22November 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: شهدای گمنام منشا تحول درونی و فرهنگسازی در جامعه هستندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جلسه هماهنگی پیرامون زمان تدفین شهدای گمنام استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، جمعی از فرمانداران، بخشداران و شهرداران شهر‌هایی که در ایام شهادت حضرت زهرا (س) میزبان شهدای گمنام خواهند بود در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با گرامی‌داشت هفته بسیج اظهار داشت: شکل‌گیری جبهه و جریان مقاومت از برکات بسیج است.

وی افزود: امروز بسیج به عنوان یک تفکر و جریان گسترده انسانی و الگو، جای خود را در جان و دل عموم امت‌ها باز کرده؛ بر همین اساس جغرافیای بسیج فراتر از جهان اسلام بوده و در سرتاسر عالم و در بین آزادیخواهان جهان گسترش یافته است.

این مسئول با اشاره به تحولات اخیر فلسطین تصریح کرد: مردم غزه با ایستادگی و مقاومت خود مصداق بسیجی هستند. هرچه جنایت در آن سرزمین بیشتر شود مطالبه حق شفاف‌تر می‌شود و بیداری ملت‌ها در سطح جهان گسترش پیدا می‌کند؛ بر همین اساس صهیونیست‌ها قادر به نابودی مردم غزه نخواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه در ۱۲۹ نقطه از استان میزبان شهدای گمنام هستیم، یادآور شد: شهدای گمنام اهل کرامت و شفاعت هستند و هر نقطه که توفیق میزبانی از آن‌ها را پیدا می‌کنند باید نسبت به این توفیق خدا را شاکر باشند و قدر این نعمت را بدانند.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: عملیات عمرانی به منظور احداث یادمان شهدای گمنام در هر یکی از نقاطی که درخواست میزبانی از شهدا را داشتند باید صورت بگیرد و پیشرفت عملیات اجرایی باید به ۸۰ درصد برسد تا این توفیق نصیب آن‌ها شود.

وی تاکید کرد: برای میزبانی هرچه بهتر از شهدای گمنام باید ستاد تشییع شهدا با محوریت فرمانداران در شهرستان‌ها تشکیل شود تا با بسیج همه ظرفیت‌ها، آحاد مردم و دستگاه‌های محلی پای کار بیایند و رویداد فرهنگی اثرگذاری را رقم بزنند.

این مسئول تصریح کرد: حضور شهدای گمنام همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در استان خراسان رضوی و بهره‌مندی قشرهای مختلف مردم از فیض حضور این شهدای والامقام در جای‌جای استان منشا تحول روحی و فرهنگ‌سازی خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام همه باید به میدان بیایند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

یوسفعلی‌زاده در ادامه ابراز داشت: بعد از تدفین انتظار است که یادمان شهدای گمنام محل حضور مومنین مخلص خدا و کانون برگزاری برنامه٬‌های اثرگذار فرهنگی در مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در طول سال باشد تا این یادمان‌ها به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

 در ابتدای این نشست سرهنگ ستاد «علیرضا رضائی» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های شهدای گمنام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در راستای میزبانی از شهدای گمنام در نقاط مختلف استان، بر آماده‌سازی یادمان‌های شهدا در این نقاط با پیشرفت ۸۰ درصد تاکید کرد و تدفین شهدا را مستلزم اجرای این شرط دانست.

در ادامه میزبانان شهدای گمنام به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت عملیات عمرانی پرداختند.

سپس سرهنگ «علی ولی‌نیا» مسئول ایثارگران سپاه امام رضا علیه‌السلام در خصوص زمانبندی و مسیر‌هایی که شهدای گمنام در آن٬‌ها حضور پیدا خواهند کرد تا مردم نقاط مختلف استان از فیض حضور شهدای گمنام بهره‌مند ‌شوند توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه اعضای جلسه سوالات خود را در خصوص آماده‌سازی یادمان، تشییع و تدفین شهدای گمنام مطرح کردند و سردار یوسفعلی‌زاده آن٬‌ها را پاسخ داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها