اهدا و امانت ۱۲۱ هزار نسخه کتاب از سوی کتابخانه مرکزی به ۱۰۵ مرکز درخواست‌کننده

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی طی از آبان ماه سال گذشته تا آبان سال جاری تاکنون قریب به ۱۲۱ هزار نسخه کتاب را به ۱۰۵ مرکز درخواست‌کننده در سطح کشور اهدا کرده است.
کد خبر: ۶۳۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ - 22November 2023

اهدا و امانت ۱۲۱ هزار نسخه کتاب از سوی کتابخانه مرکزی به ۱۰۵ مرکز درخواست‌کنندهبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «سیدجلال حسینی» رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این خبر اظهار داشت: خدمت فرهنگی یکی از عرصه‌های خدمتی آستان قدس رضوی است و توسعه فرهنگ کتابخوانی رشد فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا کتابخانه آستان قدس رضوی در سال‌های اخیر با توجه به افزایش حجم مراجعه‌ها و اعلام نیازها، سازمان این وظیفه را به کتابخانه سیار محول کرد تا کتابخانه سیار علاوه بر وظایف ذاتی خود که تحویل منابع اطلاعاتی به اعضاء خود شامل افراد ناتوان و کم‌توان، افراد سالخورده، اساتید و مدرسان دانشگاهی و ... است وظیفه اهدا و امانت کتاب به سازمان‌ها و نهاد‌های درخواست کننده را هم به انجام رساند.

کتابخانه سیار آستان قدس رضوی به دلیل گستردگی جغرافیایی شهر و کمبود کتابخانه در شهر مشهد به‌ویژه نقاط محروم و دور افتاده از مرکز شهر با هدف ارائه خدمت به کسانی که امکان مراجعه به کتابخانه را ندارند و همچنین در راستای ارائه خدمت به معلولان، جانبازان، نابینایان، بازنشستگان، اعضای هیات علمی و ... در سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

کتابخانه سیار آستان قدس رضوی که در حال حاضر به بیش از ۸۵۰ نفر عضو حقیقی و حقوقی خدمات ارائه می‌کند، مجاز به دریافت امانتی منابع درخواستی اعضای خود از کلیه مخازن و کتابخانه‌ها و بخش‌های سازمان برای ارسال به درب منازل اعضا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها