در آئین اختتامیه جایزه ادبی یوسف؛

امیر سهرابی: دفاع مقدس داستان واقعی ایستادگی یک ملت است/ نویسندگان باید در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی قلم بزنند

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دوران دفاع مقدس داستان واقعی ایستادگی یک ملت است، گفت: نویسندگان و صاحبان اندیشه در رویدادها‌ی فرهنگی و ادبی باید به‌گونه‌ای بنویسند که در راستای دغدغه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.
کد خبر: ۶۳۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ - 20November 2023

دوران دفاع مقدس ما داستان واقعی ایستادگی یک ملت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، آئین اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف ویژه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت صبح امروز (دوشنبه) در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

در این آئین امیر «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طی سخنانی، با بیان اینکه برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و ادبی در مسجدی که نماد مقاومت است، معنا و مفهوم بسیاری دارد، به اهمیت نقش و حضور نویسندگان و صاحبان اندیشه و قلم در عرصه تولید کتاب و مستندات فرهنگی در راستای منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: نوجوانانی که برای حضور در جبهه‌ها شناسنامه خود را دست‌کاری می‌کردند، پیرمردی که می‌گفت اگر نمی‌توانم مبارزه کن می‌توانم سپر بلای جوانان رزمنده باشم، مادرانی که مادرانه از خانه دفاع می‌کردند و فرزندان‌شان را راهی جبهه‌ها می‌کردند، موضوعات تمام‌نشدنی و ارزشمندی است که پرداختن به آنها هرگز تکراری نشده و نمی‌شود.

امیر سهرابی دوران دفاع مقدس را داستان واقعی ایستادگی یک ملت دانست و تصریح کرد: انتظار و هدف ما از این رویداد فرهنگی و ادبی تبیین فرهنگ ایثار و حماسه برای نسل‌های امروز و فردا است؛ فرهنگی که در قالب محور مقاومت در حال گسترش به همه نقاط جهان است.

براساس این گزارش؛ در این مراسم پیام سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به آئین اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف، توسط سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس قرائت شد.

همچنین سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در پیامی به این مراسم، برگزاری دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف را نشانه قدرشناسی از جهادگران عرصه تبیین و ادای دین صاحبان اندیشه و هنر به خون مطهر شهدای مظلوم این مرز و بوم دانست.

گفتنی است؛ فرمانداری خرمشهر و آبادان، منطقه آزاد اروند، شرکت نفت و گاز اروندان، سپاه نواحی خرمشهر و آبادان، بنیاد شهید و امور ایثارگران خرمشهر، صداوسیمای مرکز آبادان و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر در برگزاری این رویداد فرهنگی و ادبی مشارکت داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار