صبح امروز؛

آئین اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف در خرمشهر برگزار شد

آئین اختتامیه دوازدهمین دوره «جایزه ادبی یوسف» ویژه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ - 20November 2023

آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف در خرمشهر برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، آئین اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف ویژه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت صبح امروز (دوشنبه) در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

در این آئین که با حضور امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، «احسان عباسپور» دبیر علمی دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف و جمعی از فرماندهان و مسئولان کشوری و لشکری و نویسندگان و هنرمندان حوزه دفاع مقدس برگزار شد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان طی سخنانی ضمن خیرمقدم به میهمانان و برگزیدگان این جشنواره؛ مسجد جامع خرمشهر را نماد مقاومت ملت ایران دانست و اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرموده‌اند، دفاع مقدس مانند گنجینه‌ای بی‌انتهاست که سالیان سال جای کار و فعالیت و تبیین، به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و هنری دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در ادامه با تاکید بر اینکه، جشنواره ادبی یوسف در جهت اشاعه فرهنگ ناب دفاع مقدس و ترغیب هنرمندان و صاحبان قلم و اندیشه به پردازش بیشتر به موضوعات فرهنگی دفاع مقدس بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: این رویداد ادبی می‌تواند درپی مطالبه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مبنی بر صدبرابری شدن فعالیت‌های فرهنگی دفاع مقدس، تحولی در جذب نسل امروز به ادبیات دفاع مقدس ایجاد کند.

براساس این گزارش، در این مراسم پیام سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به آئین اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف قرائت شد.

همچنین سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در پیامی به این مراسم، برگزاری دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف را نشانه قدرشناسی از جهادگران عرصه تبیین و ادای دین صاحبان اندیشه و هنر به خون مطهر شهدای مظلوم این مرز و بوم دانست.

فرمانداری خرمشهر و آبادان، منطقه آزاد اروند، شرکت نفت و گاز اروندان، سپاه نواحی خرمشهر و آبادان، بنیاد شهید و امور ایثارگران خرمشهر، صداوسیمای مرکز آبادان و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر در برگزاری این رویداد فرهنگی و ادبی مشارکت داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار