نماینده سازمان هنری و امور سینمایی و مسئول انجمن شعر دفاع مقدس:

ادبیات، شعر و آثار فرهنگی و هنری نقش مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس دارند

«محدثی خراسانی» گفت: ادبیات، شعر و آثار فرهنگی و هنری نقش مهمی در تبیین، تشریح و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده دارند.
کد خبر: ۶۳۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ - 19November 2023
ادبیات، شعر و آثار فرهنگی و هنری نقش مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «مصطفی محدثی خراسانی» نماینده سازمان هنری و امور سینمایی و مسئول انجمن شعر دفاع مقدس  در بازدید از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ادبیات دفاع مقدس دارای غنای فرهنگی برجسته ای بوده که همه هنرمندان، شاعران، نویسندگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی می توانند ظرفیت های فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را تبیین کنند.
 
وی گفت: در جهاد تبیین و عرصه جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان آگاه سازی و بصیرت افزایی با آثار شعری، ادبی، هنری و فرهنگی می توانند نقش اثرگذاری ایفا کنند.
 
سرتیپ دوم « غلامرضا جعفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: غنا، جذابیت‌ها و زیبایی‌های فرهنگ دفاع مقدس نیازمند انتقال به نسل‌های جوان و آینده ساز جامعه بوده و در این راستا رسانه ها، فعالان مجازی فرهنگی، هنرمندان، شاعران و نویسندگان و غیره می توانند نقش اثرگذار خود را بروز دهند.
 
سرتیپ دوم جعفری افزود: سیستان و بلوچستان در مباحث مختلف دارای ظرفیت‌های برجسته و شاخصی است که می توان آن را در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی به دنیا معرفی کرد.
 
وی گفت: وحدت، همگرایی، وفاداری به اسلام، انقلاب و رهبری، مرزداری، مبارزه با بیگانگان و متجاوزان مرزی از ویژگیهای شاخص مردم سیستان و بلوچستان بوده و بایستی در حوزه های فرهنگی، ادبی، شعری و هنری برجسته دیده شوند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها