در مراسم بزرگداشت شهید براتی مطرح شد؛

معاون فرهنگی، اجتماعی استاندار خراسان رضوی: تبدیل شعارهای ضد استکباری ملت ایران به شعارهای جهانی/ جهاد و مقاومت رمز تداوم انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: امروز تنها مردم ایران شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را سر نمی‌دهند، چراکه این مرگ بر گفتن‌های بر آمریکا و اسرائیل تبدیل به یک شعار جهانی شده است.
کد خبر: ۶۳۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ - 15November 2023

شهدای امنیت با نثار خون خود؛ تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در نخستین یادواره سالگرد شهید «حسن براتی» از شهدای امنیت که با حضور اقشار مختلف مردم کاشمر در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با قدردانی از حضور خانواده‌های معظم شهدا، اقشار مختلف مردم و برگزار کنندگان این محفل معنوی، طی سخنانی اظهار داشت: موضوع شهید و شهادت از جمله موضوعاتی است که در جامعه امروز از منظر‌های مختلف نیاز به بازآموزی و درس‌خوانی دارد. یکی از این منظرها، جامعه آرمانی است که به پنج ویژگی این جامعه در سوره فصلت اشاره شده است.

گنابادی‌نژاد در تشریح پنج ویژگی جامعه آرمانی یاد شده در سوره مبارکه فصلت گفت: ایمان، مقاومت و مبارزه، اهل ترس و خوف نبودن، نهراسیدن در مقابل دشمنان و مستکبران، اغتشاشگران و بدخواهان از جمله ویژگی‌های جامعه آرمانی است که در قرآن به آن اشاره شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ملت ایران در سایه جامعه ایمانی و آرمانی، جهاد و مقاومت توانست رژیم پهلوی را برکنار کند و در مقابل گروهک‌های مختلف که قصد ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی ایران را داشتند بایستد و در هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون بیاید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: اینکه جنگ خلیج فارس را پشت سرگذاشتیم و با افتخار در نابودی داعش و دفاع از حرم اهل بیت (ع) پیروزمندانه بیرون آمدیم و در ادامه رهایی مردم عراق از یک دوره حضور آمریکایی‌ها و هیمنه پوشالی ناتو، پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و تغییر مقابله سنگ در مقابل گلوله و تبدیل آن به یک مبارزه تمام عیار؛ تنها بر مبنای بازخوانی فرهنگ ایمان توام با مقاومت بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهدا با راهی که انتخاب کردند نه تنها دانشگاه درس‌آموزی برای مردم ایران، بلکه مسیری برای پیشرفت بجا گذاشتند، تصریح کرد: بدون شک اگر امروز از نعمت‌های بزرگی در تمامی بخش‌ها برخوردار هستیم، مدیون امام راحل و شهدای گرانقدری هستیم که با نثار خونشان آن را به یادگار گذاشتند.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه انقلاب، امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب کار بزرگی در جغرافیا و منطقه رقم زدند، در ادامه یادآور شد: اگرچه امروز متاسفانه آمریکا و همپیمانان اروپایی‌اش با کمک امپراطوری رسانه‌ای و فضای مجازی خودشان را مدافع حقوق بشر، آزادی، دموکراسی، حقوق سیاسی و حقوق زنان معرفی کردند، اما خوشبختانه با احیای فرهنگ ایمان و مقاومت خانه به خانه دروغ آمریکایی‌ها در حال رسوا شدن است.

وی تاکید کرد: امروز تنها مردم ایران شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را سر نمی‌دهند، چراکه این مرگ بر گفتن‌های بر آمریکا و اسرائیل تبدیل به یک شعار جهانی شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهید براتی یکی از شاگردان مکتب امام و مدرسه ایثار و شهادت بود، اذعان کرد: زمانی که یک نسخه آمریکایی بنای پیاده سازی در کشور را داشت، این بسیجی با درک صحیح از شرایط و اتفاقاتی که در حال رخ دادن بود، بدون ترس و خوف در وسط میدان ایستاد و با ذکاوتی که داشت باعث شد که یک گروه تروریستی شناسایی و دستگیر شوند.

وی با بیان اینکه شهدای امنیت کار بزرگی در رسوایی و باطل کردن نقشه دشمنان داشتند و با خون خود تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب کردند، در ادامه افزود: فرهنگ ایثار و شهادت تنها در میادنی نظامی خلاصه نمی‌شود، بلکه امروز اگر در میادین و عرصه‌های مختلف بین‌المللی، جهاد اقتصادی و خدمت، علم و فناوری به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم به برکت همین فرهنگ شهید و شهادت است.

گنابادی‌نژاد در انتهای صحبت خود یکی از دستاورد‌های فرهنگ ایثار و شهادت را کادرسازی، تربیت نیرو و فراهم کردن بستر برای ایجاد تحول و رشد معنوی و فرهنگی دانست و یادآور شد: شهدای این مرز و بوم این رشد‌ها را در محافل مختلف پشت سرگذاشتند و به یک رزمنده مجاهد در جبهه حق تبدیل شدند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح از پدر، همسر و دختر شهید حسن براتی و از ۱۰ خانواده شهید دیگر تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار