جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان خاش

جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان خاش با حضور امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و شورای ادارای در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ - 14November 2023

جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان خاشبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان خاش با حضور امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و شورای ادارای در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام «غلامرضا دهقان» امام جمعه خاش با گرامیداشت هفته بسیج و پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، اظهار داشت: همه در جامعه اسلامی بسیجی هستند و هرکس که در این جامعه احساس مسئولیت کند بسیجی است.

امام جمعه خاش با بیان اینکه بسیج نماد انقلاب و برخاسته از خون پاک شهداست،افزود: بسیج در نخستین روزهای انقلاب با دور اندیشی حضرت امام خمینی (ره) تشکیل و نهادینه شد و امروز بسیج با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کند.

در ادامه «صاحب گل صالحی» فرماندار شهرستان خاش بیان داشت: یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترینِ ابتکارهای پرخیر و برکت حضرت امام خمینی (ره) ، تشکیل بسیج مستضعفان بود.

وی گفت: برکات بسیج و این ابتکار عظیم به قدری بود که امام در آذر سال 67، یعنی نُه سال بعد از آن در مدح بسیج فرمودند: «بسیج، مدرسه‌ی عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سَر داده‌اند». «درخت پُرثمری است که شکوفه‌های آن، بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق میدهد». بعد می فرمایند: «افتخارم این است که خود بسیجی‌ام». امام با آن عظمت که دنیا را تکان داد، تاریخ را تکان داد، می گوید «افتخارم این است که بسیجی‌ام». بعد می فرماید: «من دست یکایک شما را می بوسم».

سردار «احمد مالدار» فرمانده سپاه شهرستان خاش نیز با تقدیر از حضور مسئولان در جلسه هماهنگی هفته بسیج و گرامیداشت یادو خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در هفته بسیج برنامه های متنوعی شامل غبارروبی مزار شهدا و دیدار از خانواده های معظم شهدا و برگزاری یادواره شهدا شهرستان، همایش پیاده روی خانوادگی، ویزیت رایگان در مناطق محروم، اهدای بسته های معیشتی، برپایی نمایشگاه، تجلیل از فرماندهان پایگاه های بسیج و دیگر برنامه ها انجام خواهند گرفت.

در ادامه این نشست اعضای ستاد برنامه های پیشنهادی خود در خصوص هفته بسیج را جهت جمع بندی به ستاد اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار