یادداشت/ سعید شهرابی فراهانی

کد‌های عملیاتی دبیرکل حزب‌الله لبنان بعد از عملیات طوفان‌الاقصی

دومین سخنرانی سید حسن نصرالله پس از آغاز طوفان‌الاقصی مبنی بر استمرار مقاومت و ایستادگی حاوی کد‌های عملیاتی مهمی بود.
کد خبر: ۶۳۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸ - 14November 2023

کد‌های عملیاتی سید حسن نصرالله بعد از عملیات طوفان الاقصیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سعید شهرابی فراهانی مدیر مرکز پژوهش و بین‌الملل ضد صهیونیستی؛ دومین سخنرانی سیدحسن نصرالله به‌مناسبت روز شهید و در شرایطی انجام شد که بیش از یک‌ ماه از جنایات کور رژیم صهیونیستی در باریکه غزه می‌گذشت؛ جنایاتی که از سر خشم و استیصال در مقابله با رزمندگان مقاومت فلسطین؛ مردم عادی را حتی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تحت شدیدترین محاصره ممکن؛ هدف قرار می‌دهد.

در این بیانات و پس از بخش اول درباره اهمیت جایگاه شهدا و خانواده‌های شریف آنان؛ دو گزاره بسیار مهم توسط سید عزیز جبهه مقاومت پیرامون مسائل روز و نبرد غزه مطرح شد:

۱. ملاک ارزیابی تحولات طوفان‌الاقصی، وضعیت میدان است. تاکتیک‌های مقاومت تاکنون موثر واقع شده و رژیم صهیونیستی را از هرگونه دستاورد نظامی قابل اعتنا محروم کرده است.

۲. آمریکا در پشت صحنه ظلم، تجاوز و جفایی است که صهیونیست‌ها بر مردم فلسطین تحمیل می‌کنند و رژیم اشغالگر قدس علی‌رغم گرد و خاکی در رسانه‌های خود دارد، در نهایت خط را از آمریکایی‌ها می‌گیرد.

از این نکته می‌توان دریافت که مقاومت فلسطین با همان بضاعت محدود (در قیاس با ارتش و دستگاه تا بن دندان مسلح و مجهز صهیونیستی) طراحی و مدیریت آمریکا را برای حاکم کردن صهیونیست‌ها بر میدان و مطالبه امتیازات نامتوازن در فاز موازی سیاسی؛ به ناکامی بکشاند.

جمع بندی وضعیت نبرد الاقصی (تا این مرحله) حاکی از آن است که انکار واقعیت‌ها از سوی آمریکایی‌ها و اصرار آنان برای تغییر شرایط به نفع خود (و نه فقط به سود نتانیاهو یا رژیم صهیونیستی!) ممکن است دامنه جنگ را گسترش دهد.

به عبارت دیگر؛ این آمریکاست که باید بصورت تؤامان دو مسئولیت را بر دوش بکشد: یکی ممانعت از ادامه کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین و دیگری عدم توسعه درگیری‌ها به سطح منطقه‌ای.

در این میان؛ ستون پنجم دشمن با دریافت ماموریت و اخذ دستور مستقیم می‌کوشد که صحنه را کاملاً وارونه جلوه دهد. از همین رو است که سیدعزیز مقاومت به تفصیل و تفکیک؛ مواضع و عملکرد تمامی اضلاع جبهه مقاومت را تشریح می‌کند تا عملیات روانی -که ریشه در اتاق مشترک آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی دارد- را خنثی کند.

عملیات روانی خبیثانه‌ای که مدعی است مقاومت غزه در آستانه شکست قرار گرفته و تحرکات سایر اضلاع مقاومت نیز از سر ناامیدی و واکنش بی‌حاصل به شکست قریب‌الوقوع حماس است! ایده‌ای که در پشت سر این طراحی قرار دارد عبارت است از به تسلیم کشاندن مردم غزه و سپس حامیان آن و در مرحله بالاتر نیز به تسلیم واداشتن سراسر منطقه و بازگشت به ریل هراس‌افکنی نسبت به جبهه مقاومت و سرفرماندهی آن.

سید عزیز مقاومت در دومین سخنرانی پس از آغاز طوفان‌الاقصی؛ در اظهاراتی حساب‌شده و دقیق، بسیار بیشتر از آن چیزی که تخمین زده می‌شد، کار را جلو برد! توصیه او به استمرار مقاومت و ایستادگی نیز حاوی کد‌های عملیاتی مهمی بود که قطعا از چشم آمریکایی‌ها دور نمانده است؛ آمریکایی‌هایی که در داخل همان تیم مستشاری مستقر در اتاق عملیات نیز اختلافات عمیقی را تجربه می‌کنند که آثار مخربش، به تدریج آشکار خواهد شد!

پی‌نوشت: نکته دیگری نیز هست. برخی از حضرات که در ظاهر مدعی حمایت از مقاومت هستند؛ برای آموختن از ژرف‌بینی، ولایتمداری و سیاستمداری سیدحسن نصرالله عزیز، به اندازه یک عمر راه در پیش دارند!

اخبار مبهمی درباره ورود وابستگان به روباه پیر استعمار در قضیه غزه مطرح می‌شود. صاحب عزا در راه عزاخانه‌ای که صهیونیست‌ها در تل‌آویو برپا کرده‌اند؟ حکایت کفگیر و ته دیگ؟ بلانسبت و ضمن عذرخواهی از صنف آن دو جانور بابت این تشبیه؛ پیوستن عقرب جراره لندن به مار غاشیه سنتکام؟ خواهیم دید!

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها