در کنگره بین‌المللی شهید طهرانی‌مقدم؛

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دشمن در پی‌ نفوذ نرم علمی/ شهدای علمی نمونه بارزی از «ما‌ می‌توانیم» هستند

زلفی گل گفت: دشمن در پی‌ نفوذ نرم علمی‌ است و به روش‌های گوناگون در مراکزی که علم قدرت‌آفرینی ایجاد می‌کنند حضور می‌یابند و در پی‌ حذف نخبگان علمی ما برمی‌آیند.
کد خبر: ۶۳۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ - 13November 2023

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دشمن در پی‌نفوذ نرم علمی استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در در نخستین کنگره بین‌المللی «دانشمند برجسته، شهید طهرانی‌مقدم» و ۷۰ شهید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که در محل این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه شهدای متعددی مانند شهدای امنیت، مدافعین حرم و علمی در کشور داریم، اظهار داشت: ما که مسئولیت داریم باید حواسمان باشد که نظام جمهوری اسلامی راحت به دست نیامده است، زیرا هزاران شهید برای حفظ نظام جان خود را فدا کردند و این در حالی است که دشمن از بدو پیروزی انقلاب همواره سعی کرده این‌ انقلاب را با شکست مواجه سازد، ولی شهدا با خونشان نگذاشتند این تحقق یابد.

وی‌ افزود: دشمن در پی‌ نفوذ نرم علمی‌ هم است یعنی به روش‌های گوناگون در مراکزی که علم قدرت‌آفرینی ایجاد می‌کنند حضور می‌یابند و در پی‌ حذف نخبگان علمی ما برمی‌آیند.

وزیر علوم تصریح کرد: طهرانی‌مقدم الگویی در میان شهدای علمی است چون با توان خود تعهدی را برای ما ایجاد کرده تا حواسمان باشد قدرت و پیروزی در گرو علم است.

زلفی گل ادامه داد: شهدای علمی و طهرانی‌مقدم نمونه بارزی از ما‌ می‌توانیم هستند؛ شهدایی که علی رغم همه تهدید‌ها و تحریم‌ها با آگاهی به قدرت الهی و هدایت‌های رهبری و نیز بهره مندی از علم‌ نافذ توانستند در عرصه‌های علمی‌ و فناوری و نظامی‌ دستاورد‌های شگرفی را بوجود آورند.

وی افزود: در دفاع مقدس سیم‌خاردار هم نمی دادند و برای حداقل‌ها محتاج بودیم، اما امروز دنیا قدرت ایران را در عرصه‌های مختلف پذیرفته به عنوان‌مثال قبل از انقلاب پزشکان ما هندی و بنگلادشی بودند، اما اکنون توریست سلامت داریم و در حوزه دانش بنیان‌ها صادرات داریم و در سایر بخش‌ها از مشق نویسی به سرمشق نویسی‌ رسیده ایم.

زلفی‌گل ادامه داد: امروز دانشمندان ما جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان محسوب می‌شوند به نحوی که خیلی از کتاب‌های علمی دانشمندان ما در دنیا به عنوان مرجع مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حوزه نظامی و دفاعی نیز دنیا پذیرفته که ایران حرف برای گفتن دارد و قدرت خود را نشان داده است.

زلفی گل اضافه کرد: پایگاه‌های آمریکا در اختیار ما هستند و به اسارت در آمده‌اند؛ ایران با اتکا به قدرت الهی هیچ تهدیدی را نمی‌پذیرد و این هم به برکت خون شهدایی همچون طهرانی مقدم بوجود آمده است.

وزیر علوم گفت: نظام باور دارد از طریق علم، قدرت، ثروت، عزت و آرامش ایجاد می‌شود لذا برای دانشمندان جایگاه ممتازی را قائل است؛ ضمن قدردانی و میثاق بستن با خون شهدای عزیز این پیام را داشته باشیم که مبادا فکر کنیم دیگران برتر، تعیین‌کننده و سرمشق نویس هستند.

وی ادامه داد: ما به ثروت سرمشق نویسی و مرجعیت علمی به برکت خون شهدا رسیدیم و به برکت خون شهدا این مسیر را ادامه خواهیم داد؛ اگر در رابطه با جوانان معضل اشتغال و ازدواج و در جامعه با مشکل رونق تولید و مهار تورم مواجه هستیم، راهی جز هزینه کردن برای علم نداریم و این یعنی باید نگاه و دیدگاه خود را در این رابطه تغییر دهیم.

زلفی گل تاکید کرد: برخی‌ها وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش را مصرفی می دانند و این ظلم به آیندگان است، زیرا این وزارتخانه‌ها دانش و متخصص و متبحر تربیت می‌کنند؛ ارزش شهید طهرانی مقدم چقدر است و این‌ها کجا ترییت و آموزش دیدند؛ خروجی وزارتخانه‌های یاد شده انسان با تعهد و متخصص است لذا نگاه را باید نسبت به این وزارتخانه‌ها تغییر دهیم.

وی‌ تاکید کرد: وزارت خانه های آموزش و پرورش و علوم مصرفی نیستند بلکه قدرت آفرین و دانش‌آفرین هستند؛ امیدواریم این نگاه از جامعه حذف شود که در این صورت استادان و معلمان بر صدر خواهند نشست.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار