مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی:

«کتاب» سندی ماندگار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

«نوفرستی» نحوه انتقال دستاوردهای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید و نسل‌های آینده را مهم دانست و گفت: کتاب بستری مهم برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است و می‌تواند اقشار مختلف به خصوص نسل جوان را با حقایق جنگ آشنا کند.
کد خبر: ۶۲۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱ - 11November 2023

«کتاب» سندی ماندگار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت/ کرامات شهدا با عنوان «زنده‌تر از همیشه» چاپ می‌شود«ابوالفضل نوفرستی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: این استان با دو هزار شهید، چهار هزار و ۱۶۷ جانباز، ۲۴۰ آزاده و اعزام بیش از ۲۸ هزار و ۹۶۰ هزار رزمنده در جنگ تحمیلی نقش ارزنده‌ای در دوران دفاع مقدس داشته است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس جنگی نابرابر بود و ملت ایران در این جنگ در برابر تمام ابرقدرت‌های دنیا ایستاد، افزود: صدام فقط نمادی از نظام سلطه بود و پشت سر او تمام نظام سلطه ایستاده بودند، کشورهای بزرگ دنیا با تمام توان خود برای مقابله با ملت و انقلاب اسلامی در برابر این ملت صف‌آرایی کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی عنوان کرد: در تاریخ ایران معاصر و طی ۲۰۰ سال اخیر هرگاه دشمن به خاک ایران حمله کرده و جنگی رخ داده یا قسمتی از خاک ایران تجزیه یا زیر چکمه‌های دشمنان باقی می‌ماند اما در هشت سال دفاع مقدس جوانان، رزمندگان، نیروهای مردمی و مسلح در برابر دشمنان ایستادگی کرده و یک وجب از خاک میهن را هم به دشمن ندادند.

نوفرستی صلابت، عظمت، عزت و اقتدار کنونی ایران اسلامی را نتیجه رشادت‌های شهدا و رزمندگان و صبر و مقاومت مادران و همسران شهدا و ایثارگران دانست و بیان داشت: دشمنان در خیال خام خود می‌خواستند طی ۲۴ ساعت ایران اسلامی را تصرف کنند اما جوانان و رزمندگان جهاد و شهادت توانستند با عزت، ایثار و ازخودگذشتگی و جانفشانی از تمامیت مرزی و جغرافیای کشور دفاع و دشمن را با شکست روبرو کنند.

اعتماد به جوانان؛ مهم‌ترین درس دفاع مقدس

وی اعتماد به جوانان و سپردن امور به آن‌ها از درس‌های دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: در دفاع مقدس شاهد و ناظر بودیم که جوانان ۱۵ تا ۳۰ ساله میدان‌دار عرصه نبرد شده توانستند به دشمن درس‌هایی بیاموزند که افراد باتجربه هم نتوانسته بودند این مهم را انجام دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید دستاوردهای دفاع مقدس برای جوانان مطرح و تبیین شود، متذکر شد: گنجینه بلند و بزرگ دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود و جوانان امروز که مورد هجمه‌های گوناگون دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند باید با از گنجینه لایزال دفاع مقدس سیراب و با بهره‌گیری از آن خود را در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های مختلف دشمنان بیمه کنند.

نوفرستی نحوه انتقال دستاوردهای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید و نسل‌های آینده را مهم دانست و تبیین کرد: «کتاب» بستری مهم و سندی ماندگار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است و می‌تواند اقشار مختلف به خصوص نسل جوان را با حقایق جنگ آشنا کند.

لزوم حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

وی از چاپ کتاب کرامات شهدای والامقام استان تحت عنوان «زنده‌تر از همیشه» خبر داد و گفت: مهم‌ترین هدف چاپ این کتاب واقف شدن نسل جوان با سیره و راه و روش شهدا است و تلاش شده است فرهنگ ایثار و شهادت که از سرمایه‌های ارزشمند انقلاب است به نسل جوان جامعه انتقال پیدا کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه نگارش و تألیف این کتاب با همکاری اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان انجام شده است، افزود: کمیته‌ای با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و اساتید دانشگاه‌ها تشکیل شده و مطالب جمع‌آوری شده از کرامات شهدا از اقصی نقاط استان در این کمیته مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

نوفرستی ضمن قدردانی از همکاری والدین، فرزندان و همسنگران شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در تألیف و چاپ این کتاب، گفت: جلد اول  کتاب «زنده‌تر از همیشه» به قلم «طاهره میرزایی» به نگارش درآمده و همزمان با (۲۲ اسفندماه) روز بزرگداشت شهدا رونمایی خواهد شد.

وی از تهیه، تدوین و چاپ جلد دوم کتاب کرامات ارزشمند شهدای استان خبر داد و ضمن دعوت از همه صاحب‌نظران و دغدغه‌مندان این حوزه جهت همکاری و همراهی در این امر ارزشمند، خاطرنشان کرد: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه سبب پیشرفت، سلامت و تعالی جامعه در زمینه‌های مختلف می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار