نگاهی به زندگی شهید عزیزالله محمدرضایی

«عزیزالله محمدرضایی» از شهدای استان گلستان است که سال ۱۳۴۱ در روستای «بنغن» به دنیا آمد و پس از مدت‌ها مجاهدت در منطقه موسیان، در عملیات محرم به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۲۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ - 04November 2023

خواهرم! حجابت را فراموش نکن

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «عزیزالله محمدرضایی» فرزند رحمت‌الله روز 10 فروردین سال 1341 میان خانواده‌ای متدین و زحمتکش در روستای «روستای بنغن» (شهرستان سبزوار) به دنیا آمد.

عزیزالله دوران کودکی سختی را در روستا سپری کرد و به همراه خانواده از شهرستان سبزوار به محله محمدیه علی آبادکتول مهاجرت و به کار کشاورزی مشغول شد.

محمدرضایی با رسیدن به سن 7 سالگی برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شد. وی مقاطع تحصیلی را یکی پس از دیگری طی کرد و تا تا پايان دوره متوسطه اول درس خواند سیکل گرفت.

در آغازین روز های جنگ و در شرایطی که آتش جنگ در اکثر نقاط مرز‌های کشور توسط ارتش بعثی متجاوز عراق شعله‌ور شده بود، عزیزالله برای گذراندن دوره‌های آموزشی به جبهه اعزام و جذب سپاه در لشکر ویژه 25 کربلا مشغول خدمت شد.

وی در چندین عملیات نظامی فعالانه شرکت داشت و سرانجام در روز 11 آبان سال 1361 با مسئولیت تک تیرانداز در موسیان - عملیات محرم در درگیری با نیروهای بعثی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در گلزار شهدای امامزاده الازمن(ع) علی آباد کتول به خاک سپرده شد.

فرازهایی از وصیتنامه شهید عزیزالله محمدرضایی:

اسلام با خون رشد کرده و با خون حفظ خواهد شد؛ خون همان کسانی که جان خود را در راه خدا انفاق کرده‌اند.

من به جبهه می روم تا در راه خدا اگر لیاقت داشته باشم، بجنگم و تا وقتی بانگ الله اکبر در سراسر گیتی تنین نیفکند از پای نخواهم نشست.

برادران و خواهران ارجمندم! همچون کوه استوار و مقاوم باشید و دنبال رو خط سازش ناپذیر امام که اسلام است، باشید.

خواهرم! حجابت را فراموش نکن؛ همان حجاب در کلام، رفتار، پوشش و چشم. لحظه ای همچون زینب(س) از پای ننشین و دائم در جهاد باش.

از ملت می خواهم به سخنان گهربار امام گوش فرا داده و اتحاد اسلامی را حفظ کنید.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار