یادداشت/ روزبه قمصری

ابعاد شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی

شکست بزرگ و تاریخی رژیم صهیونیستی در عملیات «طوفان الاقصی» برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی را می‌توان شکستی غیرقابل ترمیم و ویرانگر دانست که بعید است بتوانند در آینده‌ای نزدیک تلفات و خسارات ناشی از آن را جبران کنند.
کد خبر: ۶۲۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰ - 11October 2023

ابعاد شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا، صبح روز گذشته در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح به عملیات بی‌نظیر و منحصربفرد گروه‌های مقاومت فلسطینی با عنوان «طوفان الاقصی» اشاره کردند. در واقع معظم‌له در سخنان گهربار خود به علت ایجاد و شکل‌گیری این عملیات پرداختند و از ظلم و جنایت به‌عنوان دلایل انجام این عملیات نام بردند.

در واقع باید گفت رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی در سخنان خود علل و عوامل طراحی و اجرای عملیات «طوفان الاقصی» را مورد توجه قرار دادند و نکات بسیار مهمی را در این زمینه خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح، بیان کردند. در حقیقت آنگونه که از سخنان معظم‌له می‌توانیم برداشت کنیم این است که رژیم صهیونیستی برای ده‌ها ظلم و ستم بر مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطینی موجب انباشت خشم، نفرت و عصبانیت مردم این سرزمین شده است. موضوعی که در نهایت موجب وقوع عملیات «طوفان الاقصی» شده است.

موضوع بسیار مهم دیگر هم در واقع اینجاست که رژیم صهیونیستی از ابتدای تاسیس خود و اشغال سرزمین‌های فلسطینیان حکومت خود را با تجاوز و اشغالگری شروع کرده و تا امروز که بیش از ۷۰ سال از اشغالگری آن‌ها بر سرزمین و مردم فلسطین می‌گذرد، حتی برای یک قدم هم که شده از ظلم و جنایات خود علیه مردم فلسطین عقب‌نشینی نکرده است. بر این اساس می‌توان گفت اگر به‌دنبال عامل اصلی عملیات «طوفان الاقصی» باشیم باید آن را در ماهیت متجاوز و ظالم رژیم صهیونیستی جستجو کنیم.

البته رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به خوبی در فرمایش خود به این مهم پراختند که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند و نخواهد توانست با دروغ گویی و مظلوم‌نمایی چهره هیولایی و دیوسیرت خود را در حمله به غزه و قتل عام مردم پنهان کند. این فرمایش معظم‌له هم نشان می‌دهد که از ماهیت فریبکارانه و مزورانه رژیم صهیونیستی کاملا آگاه هستند. ضمن اینکه می‌توان مظلوم نمایی این رژیم اشغالگر و متجاوز را که به سختی توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی غافلگیر شده و تلفات و خسارات فراوانی را هم متحمل شده هم در راستای فریبکاری این رژیم به منظور جلب حمایت و پشتیبانی جامعه جهانی دانست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به فرافکنی سران و مقامات رژیم صهیونیستی که طراحی و اجرای هوشمندانه عملیات «طوفان الاقصی» را به غیرفلسطینی‌ها نسبت می‌دهند هم اشاره کردند. در حقیقت باید گفت از آنجایی که رژیم صهیونیستی در حوزه‌های امنیتی و اطلاعاتی شکستی سنگین و تاریخی را از گروه‌های فلسطینی خوردند، برای اقناع افکار عمومی داخل و صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین و برای جلوگیری از شکل‌گیری موج‌های اعتراضی بعدی تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا اینگونه به دنیا دیکته کنند که طراحی این عملیات در خارج از سرزمین‌های اشغالی بوده است.

موضوع مهمی دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که شجاعت و دلاوری رزمندگان و گروه‌های مقاومت فلسطینی در طول سالیان اخیر به خصوص در عملیات «طوفان الاقصی» آنقدر بزرگ و چشمگیر بوده و در آن سوی میدان هم دشمن صهیونبستی چنان شکست سخت و دردناکی را از مبارزان فلسطینی دریافت کرده که به یاوه‌گویی افتادند و دست‌های خارجی را در طراحی و هدایت این عملیات دخیل می‌دانند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در فرمایش خود به مطلب بسیار مهم دیگری هم اشاره کردند و فرمودند رژیم صهیونیستی بعد از عملیات بزرگ و شکوهمند «طوفان الاقصی» دیگر رژیم صهیونیستی قبلی نیست. در واقع باید گفت انجام موفقیت آمیز این عملیات و تلفات و خساراتی بسیار عظیمی که کروه‌های مقاومت فلسطینی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کردند آنقدر سخت و دردناک و همچنن غیرقابل جبران بوده که دیگر این رژیم نمی‌تواند وضعیت خود را به دوران پیش از انجام این عملیات بازگرداند.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد طراحی و انجام موفقیت آمیز عملیات «طوفان الاقصی» تا اینجای کار که تنها ۵ روز از آغاز آن گذشته آنقدر برای سران و مقامات تل‌آویو گران تمام شده که سقوط دولت و کابینه نتانیاهو می‌تواند تنها یکی از کمترین اثرات آن باشد. زیرا قطعا شکست و غافلگیری آن‌ها در این عملیات، رژیم صهیونیستی را در عرض موج‌های به مراتب بزرگ‌تر و سهمگین‌تری از عملیات‌های مقاومتی در منطقه قرار خواهد داد که در نهایت شاهد فروپاشی آن خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار