رئیس پلیس پیشگیری فراجا:

وظایف خود را در راستای حفظ ارزش‌های نظام انجام می‌دهیم

سردار بنی اسدی فر گفت: با بهره گیری از منویات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) وظایف خود را در راستای حفظ ارزش‌های نظام و کشورمان انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۶۲۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ - 10October 2023

وظایف خود را در راستای حفظ ارزش‌های نظام انجام می‌دهیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «رضا بنی اسدی فر» رئیس پلیس پیشگیری فراجا با حضور در برنامه تلویزیونی با تشریح مأموریت‌های متنوع پلیس پیشگیری فراجا در سطح کشور، اظهار داشت: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصلی‌ترین نهاد حفظ کننده نظم و امنیت اجتماعی که بیشترین سطح ارتباط و تعامل را با عناصر و گروه‌ها و اقشار اجتماعی دارد، مفتخر است که در طی ایام سال، تعطیلات و شبانه روزی متناسب با نیاز‌های جامعه با تنوع و تکثر حوزه‌های تخصصی پلیس اقدامات خود را متمرکز کند.

سردار بنی اسدی فر با بیان اینکه همواره پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: از آنجایی که همواره پیشگیری بهتر از درمان است، لذا پلیس هم در این حوزه مجموعه پلیس پیشگیری را با تنوع و تکثر رده‌ها و گسترش در بخش‌های مختلف جامعه، توجه مردم را در حوزه پیشگیری متمرکز کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به اینکه در سراسر ایران اسلامی عددی بالغ بر سه هزار کلانتری و پاسگاه ایفا نقش و انجام مأموریت می‌کنند، بیان داشت: در همین راستا شاهد هستیم که همکاران ما در پلیس فرودگاه و راه آهن نیز به صورت شبانه روزی متناسب با نیاز جامعه و حوزه مأموریتی خود در حال انجام مأموریت در حوزه پلیس پیشگیری هستند.

وی با شرح مأموریت‌های محوله پلیس پیشگیری فراجا افزود: سیاست گذاری در حوزه کلانتری و پاسگاه‌های کشور یکی از وظایف و مأموریت‌های پلیس پیشگیری است. همچنین پلیس فرودگاه، پلیس راه آهن، یگان‌های حفاظت دستگاه‌های مختلف نظیر یگان انتظامی صداوسیما نیز زیر نظر پلیس پیشگیری انجام مأموریت می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به وسعت وظایف و مأموریت‌های پلیس پیشگیری فراجا در سطح کشور گفت: پلیس پیشگیری فراجا افتخار دارد که از نقطه صفر مرزی که پاسگاه‌های مرزی است تا عمق جامعه که کلانتری‌های داخل شهر است، درحال انجام وظیفه و ایفای نقش خود در جهت تأمین امنیت مردم است.

وی در ادامه اظهار داشت: از دیگر مأموریت‌های محوله به پلیس پیشگیری، برقراری امنیت در طول مسیر و جاده و محور‌های مواصلاتی کشور است، در طول مسیر استراحتگاه و توقفگاه‌هایی برای استراحت چند ساعته و یا شبانه پیش بینی شده است که برقراری امنیت آن‌ها نیز برعهده پلیس پیشگیری است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به مأموریت‌های مناسبتی پلیس پیشگیری در طول ایام سال گفت: در موضوع حج و اعزام حجاج نیز مجموعه پلیس پیشگیری اقدامات چشمگیری داشته است و چیزی بالغ بر ۸۷ هزار نفر توسط ناوگان هوایی به مدینه منوره اعزام شده اند. همچنین در حوزه اربعین نیز حدود ۳۶۰ هزار نفر از طریق خطوط هوایی و حدود ۳۱۱ هزار نفر نیز از طریق خطوط ریلی به استان‌های هدف در غرب کشور منتقل شده اند.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به نامگذاری ایام هفته انتظامی با عناوین خاص و هدفمند گفت: انتخاب بخش اول این شعار یعنی «شهروند قانون‌مدار» نشان از اهمیت و میزان تاثیرگذاری قانون‌مداری، پایبندی به قانون و آشنایی شهروندان به قوانین، مقررات و حقوق خودشان در جامعه را دارد و این مفهوم را منتقل می‌کند که میزان رعایت قانون چقدر در تأمین و برقراری نظم و امنیت اثرگذار است.

وی با اشاره به انتخاب بخش دوم این شعار یعنی «پلیس خدمتگزار» توضیح داد: ما مفتخر بر این هستیم که در این لباس مقدس، عنوان «سرباز ولایت» را به دوش می‌کشیم و با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) وظایف خود و تکالیف مان را در راستای حفظ ارزش‌های نظام و کشورمان انجام می‌دهیم.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به وسعت شرح وظایف و مأموریت‌های محوله پلیس پیشگیری فراجا در سطح کشور، گفت: سیاست گذاری در حوزه کلانتری و پاسگاه‌های کشور یکی از وظایف و مأموریت‌های پلیس پیشگیری است و در این راستا پلیس فرودگاه، پلیس راه آهن و یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی و دولتی کشور نظیر یگان انتظامی صدا وسیما، وزارت میراث فرهنگی، سازمان محیط زیست و ... همچنین یگان‌های امداد که وظیفه پشتیبانی عملیاتی کلانتری و پاسگاه‌ها نیز بر عهده دارند زیر نظر پلیس پیشگیری فراجا در حال اجرای مأموریت‌های خود هستند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در هفته انتظامی نیز تمام سعی ما بر این است که یک ارتباط چند سویه و قوی بین فرماندهی انتظامی کشور، مردم، نخبگان، علما و مراجع معظم تقلید برقرار شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها