معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:

بقاع متبرکه و امامزادگان ظرفیتی بی‌نظیر برای گسترش فرهنگ شیعه است

حجت‌الاسلام «عادل» با اشاره به نقش امامزادگان، گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان ظرفیتی بی‌نظیر برای گسترش و توسعه فرهنگ شیعه است.
کد خبر: ۶۲۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ - 04October 2023

بقاع متبرکه و امامزادگان ظرفیتی بی‌نظیر در گسترش و توسعه فرهنگ شیعه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «غلامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در آیین تجلیل از یاوران وقف و تقدیر از نفرات برتر مسابقات قرآن و معارف اسلامی شهرستان اصفهان با تبریک هفته «وقف» اظهار داشت: پیغمبر اسلام (ص) که خانم انبیا است و‌ پیام او تا آخر الزمان ماندگار است، معجزه‌ای به نام قرآن دارد که این ویژگی جاودانگی را دارد.

وی ادامه داد: سخن قرآن، پیامی تازه و نو است و تاکنون نه تنها هیچ تناقضی در کلام ایشان مطرح نشده است بلکه ابعاد علمی و زوایای پنهان قرآن در به روز روشن‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل گفت: یکی از ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص) امی بودن است و این بدان معنا است که این پیغمبر اسلام استادی نرفته و کسی معارف را به او نیاموخته است بلکه این معارف تنها از جانب خدا به او آموخته است.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان پیامبر اسلام (ص) اقسام آزارها را برای ایشان داشتند و از جمله ایشان را ابتر نامیدند ولی امروز این معجزه قران مشخص می‌شود که چگونه نسل سادات و امامزادگان اینگونه در همه جای جهان حضور دارد و این همان کوثری هستند که در آیات قرآن بدان اشاره شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: توفیق خدمت در بقاع و‌ امازادکان بسیار مبارک است، زیرا بسیاری از امامزادگان علمای دوران خود بودند و حتی برخی در راه اسلام شهید شدند و باید بدانیم فرهنگ اسلامی و شیعی ما مرهون این بزرگان است و امروز شیعه به واسطه زحمات آنها رشد و بالندگی پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه امروز خانواده‌ها مورد هجوم دشمنان هستند، گفت: امروز امامزادگان و‌ بقاع متبرکه ظرفیتی ایجاد کرده‌اند تا در راه گسترش و اعتلای دین خدا، دستگیری از فقرا، رسیدگی به ایتام و‌ محرومان و همان مسیری که خواست ائمه اطهار (ع) و امامزادگان بود، مسیری را باز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار