در مراسم رونمایی از کتاب «شیشه‌های ترک خورده» مطرح شد؛

تولیت آستان قدس رضوی: تنفس در خانه شهدا را باید غنیمت دانست

حجت‌الاسلام مروی گفت: تنفس در خانه شهدا را باید غنیمت دانست زیرا در این خانه‌ها شهدا و مجاهدان راه حقیقت و انسانیت نفس کشیده‌اند و محیط آن طیب و طاهر است.
کد خبر: ۶۱۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ - 29September 2023

تولیت آستان قدس رضوی: تنفس در خانه شهدا را باید غنیمت دانستبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم رونمایی از کتاب «شیشه‌های ترک خورده»، حاوی خاطرات «علی اصغر شیشه‌چی» و به قلم «مریم عرفانیان» با حضور حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و فعالان عرصه فرهنگ پایداری و با همت حوزه هنری خراسان رضوی در منزل شهیدان شیشه‌چی برگزار شد.

حجت الاسلام مروی در این مراسم ضمن ارج نهادن و تجلیل از جایگاه خانواده شهیدان، طی سخنانی اظهار داشت: حضور در محافل گرامیداشت شهدا را وظیفه خود می‌دانم و حداقل کاری است که نسبت به شهدا و تجلیل و تکریم از خانواده آن‌ها می‌توانم انجام دهم چراکه تجلیل از شهدا، تجلیل از اشخاص نیست بلکه تکریم و تعظیم شعائر الهی است. به بیان دیگر هرچیزی که تربیت، عبودیت، سعادت، مجاهدت و انسان‌سازی را به ارمغان بیاورد از مصادیق تعظیم شعائر دینی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهدای ما، امتداد شهدای بدر، احد، صفین و کربلا هستند؛ در ادامه یادآور شد: تجلیل از شهدا تنها یک امر احساسی نیست؛ این محافل تجلیل از فرهنگ مجاهدت، مبارزه، دفاع از دین، ایثار و شهادت است و باید این مراسم را قدر بدانیم.

تولیت آستان قدس رضوی در توصیف جایگاه خانه و محل تربیت شهدا گفت: خانه‌های شهدا، خانه‌هایی است که در آن مجاهدان فی سبیل الله رشد، تربیت و پرورش یافته‌اند به همین دلیل این خانه‌ها قداست دارد و نباید بدون وضو در آن‌ها حضور پیدا کرد؛ همانگونه که مساجد به جهت محل عبودیت پروردگار قداست و حرمت دارد.

وی همچنین بیان کرد: تنفس در خانه شهدا را باید غنیمت دانست زیرا در این خانه‌ها شهدا و مجاهدان راه حقیقت و انسانیت نفس کشیده‌اند و محیط آن طیب و طاهر است.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه خانه‌های شهدا و مجاهدان اسلام آثار ماندگاری هستند که باید حفظ شوند، طی سخنانی تأکید کرد: باید منازل شهدا، این آثار ارزشمند انسانیت را قدر بدانیم. این آثار باید ماندگار باشد؛ منازل شهدا میراث فرهنگی ما هستند، لذا سازمان‌ها یا وزارتخانه‌هایی مثل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید این مکان‌های مقدس را حفظ کنند.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان صحبت خود تأکید کرد: هر آجر این خانه ها، پیامی برای تربیت دینی، انسانیت، مروت، اخلاق، ایثار و مقاومت در راه حق دارد. شهدا ناظر هستند و ما را می‌بینند، روح آن‌ها در این محفل حضور دارد، آن‌ها برای ما دعا می‌کنند و ما به این دعا نیاز داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار