یادداشت/ سردار یوسفعلی‌زاده

«دفاع مقدس» تجلی تحمیل اراده ملت مقتدر ایران به استکبار

دفاع مقدس شاخص‌ترین فراز از تاریخ این مرزوبوم در مواجه با دشمنان و بدخواهان است و در آن ثابت شد که اگر ملت ایران برپایه اتحاد و انسجام داخلی خود اراده دستیابی به یک هدف را داشته باشد، هیچ خواست و اراده‌ای قادر به مقابله با آن نیست ولو اینکه این خواست از ناحیه ابرقدرت‌های عالم باشد.
کد خبر: ۶۱۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹ - 29September 2023

«دفاع مقدس» تجلی تحمیل اراده ملت مقتدر ایران اسلامی به استکبارگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی؛ دفاع مقدس شاخص‌ترین فراز از تاریخ این مرزوبوم در مواجه با دشمنان و بدخواهان است و هشت سال مبارزه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، آن هم در شرایطی که ابرقدرت‌های شرق و غرب همه برای نابودی این ملت هم‌پیمان شده بودند، مصداق روشنی از اراده پولادین ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی و سند عزت و اقتدار ماست که باید تا پایان تاریخ گرامی داشته شود.

دفاع مقدس، غرور ملی ماست و در آن ثابت شد که اگر ملت ایران برپایه اتحاد و انسجام داخلی خود اراده دستیابی به یک هدف را داشته باشد، هیچ خواست و اراده‌ای قادر به مقابله با آن نیست ولو اینکه این خواست از ناحیه ابرقدرت‌های عالم باشد.

دفاع مقدس که شکل گرفت الگوی مسلمانان در بند منطقه شد. امروز مردم یمن، لبنان، افغانستان، عراق، سوریه و سایر ممالک اسلامی از تجارب ایران در این حماسه ماندگار استفاده می‌کنند. جبهه مقاومت گسترش یافته و الگوی عملیاتی‌ آن موفقیت‌های جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس است که باید آن را ارج نهاد.

در مقطع حساس و تاریخی دفاع مقدس، وحدت ملی به معنای واقعی کلمه در اقصی نقاط این کشور متجلی شد و از عمق روستاها تا پایتخت، همه مردم پیروزی در جنگ تحمیلی را به‌عنوان دغدغه اصلی در جان‌ها و دل‌هایشان می‌دانستند.

اینک که ۴۳ سال از تحمیل جنگ که با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و خارج کردن منطق انقلاب اسلامی از دستورکار مومنین می‌گذرد، پرچم جمهوری اسلامی به‌عنوان پرچم حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی برافراشته‌تر از گذشته در اهتزاز است و ملت به‌پاخاسته ایران اسلامی زیر بیرق اولیای دین و تحت امر ولی امر مسلمین چه در دوران حیات امام خمینی (ره) و چه در زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچم جهاد و دفاع را با افتخار برافراشته نگه‌داشته و نظام سلطه را در توطئه‌های خود در راستای ساقط کردن انقلاب اسلامی ناکام گذاشته است.

نظام مقدس جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از اندیشه‌های دفاعی امامین انقلاب اسلامی زنده‌تر از همیشه در پهنه جهان رو به گسترش است و در جغرافیای ایران هر روز مقتدرتر از گذشته راه شهیدان، امام خمینی (ره) و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف را ادامه می‌دهد که این مهم نشان‌ از پویایی و حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی دارد.

جهاد و دفاع همچنان باقی است اگرچه میدان جغرافیایی دفاع تغییر می‌کند اما رزم بی‌امان مجاهدان هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد. جمهوری اسلامی با دشمن در هر میدانی که حضور داشته باشد در حال جنگ سخت است و اراده خود را به تحمیل می‌کند.

تداوم دفاع مقدس، ایستادگی و عدم سازش با دشمن، مفاهیم عاشورایی و دفاع مقدسی هستند که برای استمرار حرکت انقلاب اسلامی نیازمند آن هستیم.

منطق دفاع مقدس و مقاومت باید دائما مورد توجه قرار داد و با این منطق زندگی کرد چراکه اگر نسبت به داشته‌های انقلابی، دفاع مقدس، جهادی و ایمانی خود غفلت‌ شود اسیر دست دشمن و مرعوب و مجذوب او خواهیم شد.

مردم پشت سر امام جامعه ایستاده‌اند و با افتخار تا پای جان، آماده دفاع همه جانبه از آرمان‌ها، ارزش‌ها، اصول انقلاب اسلامی، خون شهدا و مقاومت فعال در هر کجا از جبهه مقاومت هستند.

اگر به دنبال آنیم تا ایران اسلامی در جامعه جهانی با یک هویت مستحکم نقش‌آفرینی کند، ملزم به پاسداشت پیروزی‌ها و نقاط درخشانی هستیم که در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی با محوریت روز پیروزی در برابر خواست و اراده دشمنان نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار