در آئین رونمایی از کتاب «قیام عاشورا» مطرح شد؛

ایستادگی رزمندگان در دفاع مقدس تأسی گرفته از قیام عاشورا است

حجت‌‌الاسلام «سبزیان» گفت: موضوع کتاب «قیام عاشورا» دفاع مقدس قرابت دارد که نشانگر دلاوری‌های مردمانی است که به فرمان امام خمینی (ره) برای دفاع از آبرو، خاک و شرف ایران اسلامی لبیک گفتند؛ و با خلق حماسه‌های سترگ امنیت و آرامش را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند؛ بر همین اساس بدون شک این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها تأسی گرفته از قیام عاشورا است.
کد خبر: ۶۱۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ - 28September 2023

ایستادگی رزمندگان در دفاع مقدس تأسی گرفته از قیام عاشورا استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین رونمایی از کتاب «قیام عاشورا» با حضور حجت‌الاسلام «یوسف یوسف‎پور» نویسنده اثر و حجت‌الاسلام «علی اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‎های عمومی خراسان رضوی به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‎های عمومی خراسان رضوی بصورت مجازی برگزار شد.

در ابتدا این مراسم حجت‌الاسلام سبزیان در سخنانی ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: موضوع کتاب «قیام عاشورا» قرابت بسیار خاصی با ایام دفاع مقدس که نشانگر دلاوری‌های مردان و زنانی است که به فرمان امام خمینی (ره) برای دفاع از آبرو، خاک و شرف ایران اسلامی لبیک گفتند؛ و با خلق حماسه‌های سترگ امنیت و آرامش را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند؛ بر همین اساس بدون شک این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها تأسی گرفته از قیام عاشورا است.

سبزیان تصریح کرد: در این کتاب به زوایای مختلف قیام تاریخ‌ساز و ماندگار عاشورا و تاسوعا پرداخته شده است. این کتاب، نقش چند کتاب را برای شروع آشنایی مخاطب با قیام عاشورا ایفا می‎کند. به عبارت دیگر کتاب «قیام عاشورا»، با نثر ساده، روان خود مسئله تاسوعا و عاشورا را بصورت قابل فهم برای عموم مردم بیان کرده است.

برگزاری اربعین حسینی زمینه‏‌ساز ظهور حضرت مهدی (ع) است

در پایان حجت‌الاسلام یوسف‎پور در سخنانی بیان داشت: برخی از نویسندگان در آثار خود به واقعه‌نگاری می‎پردازند و واقعه‎نگاری و بازنگری به معنای رسیده‏های و تحلیل‌های نویسنده از یک واقعه است. تلاش من بر این بوده تا در این کتاب به تحلیل و بررسی قیام عاشورا بپردازم، لذا در این کتاب واقعه‎نگاری رخ نداده است.

وی تصریح کرد: در واقع کتاب «قیام عاشورا» بصورت علمی و با استفاده از منابع مختلف اهل تشیع و سنن به ویژه در دو صحنه «شهادت» و «اسارت» به رشته تحریر درآمده است. با توجه به اهمیت شهادت و اسارت اهل‌بیت (ع) در واقعه عاشورا، از کتاب‌های چهارده جلدی «دانشنامه امام حسین(ع)» اثر آیت‌الله محمد محمدی ری‏شهری و «مقتل جامع سیدالشهدا(ع)» اثر گروهی از نویسندگان در این کتاب به عنوان منبع استفاده شده است.

یوسف‎پور گفت: محتوای این کتاب و فکر اولیه تنظیم آن حاصل یادداشت‌های چند ساله من و مطالعه منابع مختلف بوده است که در نهایت منجر به چاپ و انتشار کتاب «قیام عاشورا» شد.

این نویسنده گفت: این کتاب را تقدیم کسانی می‏کنم که دوستدار کسب علم و دانش در حوزه قیام عاشورا هستند، قیامی که نه تنها در تاریخ سابقه ندارد بلکه تکرار نیز نخواهد شد. امام حسین (ع) در قیام عاشورا تکلیف همه شیعیان را در راستای حفظ دین مبین اسلام مشخص کردند.

نویسنده کتاب «قیام عاشورا» با اشاره به برگزاری جهانی آئین اربعین حسینی، بیان داشت: در واقع اربعین حسینی زمینه‌ساز و بسترساز قیام جهانی حضرت مهدی (عج) است.

کتاب «قیام عاشورا» اثر حجت‌الاسلام‌ «یوسف یوسف‌پور» توسط انتشارات شوق شهرستان ساری در سال جاری در ۷۰۶ صفحه به چاپ رسیده است.

در پایان نیز آئین رونمایی از پوستر برنامه و کتاب برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار