رئیس سازمان بسیج مداحان کشور:

ذاکران حسینی در موفقیت در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند

«خورسندی» گفت: ذاکران حسینی در حدوث و بقای انقلاب اسلامی و موفقیت در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند.
کد خبر: ۶۱۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ - 25September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «مصطفی خورسندی» رئیس سازمان بسیج مداحان کشور امروز در همایش مداحان، شعرای آئینی و هیئت مذهبی استان زنجان با اشاره به اینکه مداح متشکل از چند حرف است که هرکدام از آنها معنای خاصی دارد، اظهار داشت: «م» مداح به معنای متدین بودن است، «دال» مداح به معنای دانش، «الف» مداح به معنای اخلاص و ادب و «ح» به معنای « حسن ثبیر» است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به اینکه با توجه به اینکه امروزه مردم به ویژه جوانان از سطح سواد بالایی برخوردارند، از همین رو مداحان نیز باید از دانش لازم برخوردار باشند، اضافه کرد: عمق بخشی به مباحث سیاسی از سوی مداحان ضرورت است زیرا امروز مطالبات جوانان خاص است، موضوعی که مقام معظم رهبری نیز بسیار به آن تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه گاهی مانور دادن بر روی نداشته‌ها و ضعف‌ها موجب می‌شود که از داشته‌ها غافل شویم، عنوان کرد: در بیان داشته‎ها و دستاوردها نقش ذاکر امام حسین (ع) بی‌بدیل است.

خورسندی با اشاره به اینکه به روز بودن اطلاعات مداحان در حوزه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: اگر این چنین نباشد، محافل مداحی مخاطبی نخواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در ادامه به نقش مداحان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ذاکران حسینی در حدوث و بقای انقلاب اسلامی و موفقیت در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند و انتظار داریم در شرایط کنونی هم باید نقش خود را در جهاد تبیین ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار