در وبینار «علت نام‌گذاری جنگ تحمیلی ایران و عراق به دفاع مقدس»؛

نماینده ولی فقیه در سپاه: دفاع مقدس مدرسه انسان‌سازی بود

حجت‌الاسلام «حاجی‌صادقی» دفاع مقدس را مدرسه انسان‌سازی و معنویت دانست و گفت: دفاع مقدس چون در امتداد عاشورای حسینی است، همیشه ماندگار است.
کد خبر: ۶۱۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱ - 25September 2023

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در وبینار «علت نام‌گذاری جنگ تحمیلی ایران و عراق به دفاع مقدس» در قم اظهار داشت: تا انقلاب هست، تقابل ما با استکبار وجود دارد و تا استکبار وجود دارد ما هستیم.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه دشمنان با به راه انداختن جنگ درصدد این بودند که صدای انقلاب ایران به گوش مردم جهان نرسد، افزود: اما با مقاومت الهی ملت ایران، جنگ هشت ساله به عامل مهمی در شنیده شدن صدای مردم آزاده ایران تبدیل شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دفاع مقدس مدرسه انسان‌سازی و معنویت بود، گفت: همان‌گونه که عاشورای حسینی اسلام ناب محمدی را از تحریف نجات داد، دفاع مقدس نیز انقلاب اسلامی را استحکام و رشد بخشید.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در دفاع مقدس یک تنه در برابر قدرت‌های نظامی و اقتصادی شرق و غرب جهان ایستاد و به لطف اتکا و ایمان به خداوند متعال از خود دفاع کرد و حتی یک وجب از خاک خود را نیز به دست متجاوزان نداد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: در طول ۲۰۰ سال گذشته در هر جنگی که علیه سرزمین ایران رخ داده بود، بخش‌هایی از خاک آن به اشغال دشمنان در آمده بود، اما در دفاع مقدس حتی یک وجب نیز از خاک ما به دست دشمنان نیفتاد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: جنگ هشت ساله زمانی شروع شد که انقلاب اسلامی علیه هیچ کشوری اعلان جنگ نکرده بود و ما در این نبرد از خود دفاع کردیم و مسئله دفاع به ذات خود یک موضوع مقدس است.

وی با بیان اینکه هر چیزی که رنگ و بویی از خدا و ارزش‌های دینی داشته باشد مقدس است، ادامه داد: دفاع مقدس ما فقط دفاع از سرزمین خاکی نبود بلکه یک جهاد در راه خدا و حفظ ارزش‌های دینی و الهی بود.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با تاکید بر اینکه وصیت‌نامه شهدا سرشار از روح معنویت، دین خواهی و دفاع از ارزش‌های اسلامی است، اضافه کرد: جنگ هشت ساله و دفاع مقدس ما برگرفته از نهضت عاشورای حسینی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: جنگ هشت ساله ما در برابر رژیم تا بن دندان مسلح بعثی و نظام استکبار جهانی اشتراکات بسیار زیادی با قیام عاشورا و حرکت نجات‌بخش امام حسین (ع) در زنده نگه‌داشتن احکام و ارزش‌های دینی دارد و از این منظر یک جنگ مقدس است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی عنوان کرد: جنگ هشت ساله مانند کارخانه آدم‌سازی بود که سبب ایجاد تحولات روحی و معنوی غیرقابل وصفی در نسل‌های پیشین شد.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی سختی‌های زیادی برای رزمندگان مانند استفاده دشمن از سلاح‌های شیمیایی، کمبود امکانات، کمبود تجهیزات و ... داشت، گفت: با وجود این مشکلات، جبهه برای اهل معنا و دلدادگان مکتب الهی، محلی برای لذت بردن از عبودیت محض، تعالی روحی و معنوی و رشد شخصیتی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: امروز اگر فردی اهل جهاد تبیین و جهاد خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در جامعه باشد مانند شهدای دوران دفاع مقدس در جامعه خود الهام‌بخش می‌شود.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی ادامه داد: هرچند دفاع مقدس در صحنه رزم تمام‌شده، اما دفاع از انقلاب تمام نشده است و تا زمانی که نظام استکبار برپاست، دفاع از انقلاب و مقابله با مستکبران ادامه دارد.

وی اضافه کرد: امروز نیز مانند دوران دفاع مقدس جوان‌های زیادی در گمنامی و اخلاص در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری در حال دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت ورود جدی به تبیین فرهنگی و علمی دوران دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس چون در امتداد عاشورای حسینی است، همیشه ماندگار است و پایانی بر آن مترتب نیست.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار