در هفته دفاع مقدس مطرح شد؛

۹ میلیون سند ایثارگران استان گلستان در دسترس عموم قرار دارد

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از قرار گرفتن ۹ میلیون سند مربوط به ایثارگران در دسترس عمومی خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ - 25September 2023

۹ میلیون سند ایثارگران استان گلستان در دسترس عموم قرار داردبه گزارش حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدعلی طالع‌زاری» سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: ۲۲۰ هزار سند شهدا و ایثارگران استان در قالب عکس، فیلم و خاطره در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اسکن دیجیتالی شده و در مجموع ۹ میلیون سند مربوط به ایثارگران در اختیار همگان قرار گرفته است.

طالع زاری افزود: همچنین خاطرات تمام والدین شهدا ضبط و تدوین شده است و ۱۵۰ هزار انیمیشن مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدای استان تولید شده است.

وی همچنین بیان کرد: با اقدامات حمایتی موجود و دغدغه فرهنگی همه مسئولان و نهاد‌های استان دیگر هیچ هنرمند گلستانی دغدغه چگونگی تولید فیلم، تالیفات و انتشار نخواهد داشت.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در ادامه بیان داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با زبان فرهنگ و هنر شامل تالیفات و انتشارات، رسانه ای، موسیقی، سینما، تئاتر، کنگره‌های استانی، ملی، بین المللی و جمع آوری آثار است.

طالع‌زاری ادامه داد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، شکاف بین نسلی را تا حد زیادی از بین خواهد برد.

وی گفت: گلستان یکی از مناطقی است که به عنوان قربانی ترور شناخته می‌شود و باید تولید محتوا در این خصوص مورد توجه قرار بگیرد.

سیدعلی مهاجر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: اسناد حوزه دفاع مقدس متعلق به یک زمان خاصی نیست و جزو فرهنگ غنی ایران به شمار می‌رود.

مهاجر در ادامه تصریح کرد: ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس، ولی نعمتان این انقلاب هستند که سرمایه انسانی خود را در هشت سال دفاع مقدس گذاشتند. فضای ایثار و شهادت توسط شیرزنان، خانواده‌ها و فرهیختگان از آن روز‌ها تاکنون ترویج و توسعه داشته و این شیرزنان همچنان زینب گونه زندگی می‌کنند.

۳۳ هزار رزمنده از استان گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند. در این راه بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ نفر آزاده کارنامه پرافتخار مردم این خطه شمالی ایران در طول جنگ تحمیلی را شامل می‌شود.

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شده است که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار