مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان مرکزی:

نمایشگاه کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس گشایش یافت

روزبه گفت: نمایشگاه کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس در مرکز فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گشایش یافت.
کد خبر: ۶۱۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ - 24September 2023

نمایشگاه کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس گشایش یافتبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «بابک روزبه» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: هر ساله ۶۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس با موضوعات مختلف خاطره، آثار پژوهشی دفاع مقدس مرتبط با موضوعات استانی دفاع مقدس در سطح استان چاپ و منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته نیز رونمایی از چند عنوان کتاب در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی انجام شد، افزود: در این نمایشگاه، ۱۲۰ عنوان کتاب که از سال ۸۸ تاکنون منتشر شده در معرض فروش گذاشته شد.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ادبیات جنگ در کشور ایران با عنوان ادبیات دفاع مقدس نامگذاری شده در همه کشور‌ها موزه جنگ وجود دارد و تنها مختص نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

روزبه ادامه داد: منبع بسیاری از رمان‌های بزرگ جهان نیز این واقعه تاریخی است که می‌توان گفت ادبیات جنگ را به عنوان بهترین ادبیات برای پرداختن به آثار فرهنگی، هنری و کتاب‌هایی که در این راستا منتشر می‌شوند، قلمداد کرد.

وی تاکید کرد: حوزه ادبیات جنگ و دفاع مقدس را باید به صورت مکتوب به نسل آتی جامعه منتقل کرد و می‌طلبد. نویسندگان حوزه ادبیات استان مرکزی به تولید و مکتوب کردن این آثار توجه ویژه داشته باشند و در این راستا تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها