همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

برگزاری آیین سوگواری رحلت پیامبر(ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) در خوزستان

مردم خوزستان در سالروز ارتحال جانسوز پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) آیین‌های سوگواری و عزاداری برگزار کردند.
کد خبر: ۶۱۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ - 14September 2023

برگزاری آیین سوگواری رحلت پیامبر(ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) در خوزستانبه گزارش دفاع پرس از اهواز، مردم خوزستان در سالروز ارتحال جانسوز پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) آیین‌های سوگواری و عزاداری برگزار کردند.

عاشقان ائمه و پیامبر اکرم(ص) از شب گذشته با برپایی هیئت، موکب و دسته‌های عزاداری در خیابان و گوشه گوشه شهرها و روستاهای استان با مرثیه و روضه خوانی به عزاداری پرداختند.

در تمامی مساجد، حسینیه‌ها و حرم علی بن مهزیار اهوازی نیز سوگواران، عشق و ارادت خود را به خاتم الانبیاء (ص) نشان دادند و روحانیون با حضور در مساجد و هیئت‌ها، فضلیت‌های این پیامبر را بازگو کردند.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت در کوچه و خیابان با پخش نذری از جمله آش، شربت، شله زرد و انواع غذاها بین مردم و به ویژه نیازمندان ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

مردم خوزستان با سیاه پوش کردن کوچه‌ها، خیابان‌ها و نصب پرچم بر دیوار ادارات و سازمان‌ها رحلت پیامبر اکرم (ص) را گرامی داشتند.

نیروهای انتظامی و پلیس راهور نیز برای حفظ امنیت و تردد عزاداران به حسینیه‌ها، امام زاده‌ها و مساجد جامع در برخی نقاط شهر محدودیت ترافیکی ایجاد کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها