استاندار کردستان:

راه‌آهن همدان - سنندج تا پایان مهر به بهره‌برداری می‌رسد

«زارعی کوشا» گفت: راه‌آهن همدان ـ سنندج تا پایان مهر سال جاری با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و با اعزام نخستین کاروان مسافر به مشهد مقدس، به خط سراسری راه آهن کشور متصل می‌شود.
کد خبر: ۶۱۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ - 11September 2023

راه‌آهن همدان ـ سنندج تا پایان مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان در بازدید از راه‌آهن همدان ـ سنندج با بیان اینکه چشم‌انتظاری بیش از 18 ساله کردستانی‌ها برای شنیدن سوت قطار به ایستگاه آخر رسیده است؛ اظهار داشت: این پروژه تا پایان مهر سال جاری با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و با اعزام نخستین کاروان مسافر به مشهد مقدس، به خط سراسری راه آهن کشور متصل می‌شود.

وی از اختصاص 1400 میلیارد تومان از محل سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به این پروژه معادل یک سوم پروژه خبر داد و افزود: این پروژه اکنون 96 درصد پیشرفت داشته و اقدامات لازم ریل‌گذاری و جوشکاری برای اتمام هرچه سریع‌تر و تحقق مطالبه مردمی در حال انجام است.

استاندار کردستان با بیان اینکه رایزنی‌ و کارهای مقدماتی برای تصویب تداوم این پروژه تا مرز باشماق در حال انجام است، گفت: ارزش فعلی راه آهن سنندج بیش از 15 تا 20 هزار میلیارد تومان است اما تاکنون 2 هزار و 200 میلیارد تومانی هزینه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار