استاندار کردستان:

دانشگاهیان، جامعه را به سوی پیشرفت و روشنفکری حقیقی هدایت کنند

«زارعی کوشا» گفت: فضای دانشگاهی ملزم به عمل در قبال مسئولیت و وظیفه خود هستند و انتظار داریم نخبگان و دانشگاهیان، جامعه را به سوی پیشرفت و روشنفکری حقیقی، هدایت کنند.
کد خبر: ۶۱۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ - 15September 2023

دانشگاهیان، جامعه را به سوی پیشرفت و روشنفکری حقیقی هدایت کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان در جمع دانشجویان با بیان اینکه جهاد تبیین که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت:  جهاد تبیین به عنوان یک فریضه از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی جامعه برای آحاد مردم تعریف شده و به خوبی و درستی باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان ایکه رهبر معظم انقلاب اسلامی پایبندترین شخص به قانون از اولین روز آغاز حکومت جمهوری اسلامی تا کنون هستند، افزود: بسیاری از کلید واژه‌هایی که از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی ابداع، مطرح و در جامعه به گفتمان تبدیل شده است با برخورد شعاری با این کلیدواژه ها در قالب پارچه نوشته، بنرها و سربرگ نامه‌های اداری در عمل مغفول واقع می‌شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: فضای دانشگاهی ملزم به عمل در قبال مسئولیت و وظیفه خود هستند و انتظار داریم نخبگان و دانشگاهیان، جامعه را به سوی پیشرفت و روشنفکری حقیقی، هدایت کنند.

وی ادامه داد: این خسران بزرگی است که جامعه علمی ما از رسانه ضدانقلاب پیروی کند بلکه انتظار می رود جامعه علمی خود مروج سواد رسانه ای و هدایتگر جامعه باشد.

استاندار کردستان تاکید کرد: اگر دانشگاهیان، هنرمندان، نخبگان، برگزیدگان و همه کسانی که دارای تریبون هستند در این کشور به جای هدایت جامعه به سمت رشد، دچار ارتجاع شوند، جامعه دچار عقب ماندگی خواهد شد.

زارعی کوشا ادامه داد: از ورود هدایتگرانه دانشگاه‌ها در راستای پیشرفت و توسعه استان، کاهش مشکلات اقتصادی و بهبود شرایط استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ اندیشکده در زمینه طراحی اغتشاشات سال گذشته در کشور در حوزه پژوهشی با کارهای بسیار دقیق برنامه ریزی کرده بودند، افزود: امروز دشمنان ما بر اساس شناخت قبلی به این نتیجه رسیده‌اند که مانع نفوذ و عامل پیشرفت، جایگاه ولایت و رهبری است و آن را نشانه گرفته‌اند تا این جایگاه را تضعیف و تخریب کنند و این مهم اولویت اول آنان است.

استاندار کردستان با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در زمینه‌های اقتصادی و عمرانی در استان اظهار کرد: کردستان در شاخص ارتقای بودجه در سال ۱۴۰۱، بیست و چهارمین استان و هم اکنون ۱۰‌مین استان کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار