مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان خبر داد؛

بهره‌برداری ۴۰ هزار مترمربع زیربنای آموزشی در کردستان

«مرادی» گفت: در حال حاضر به جز طرح حیات طیبه، تمام پروژه‌های آموزشی ما فعال است و برای اول مهر ۸۵ پروژه با ۳۲۶ کلاس درس و حدود ۴۰ هزار مترمربع زیربنا تحویل داده خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ - 04September 2023

۴۰ هزار مترمربع زیربنای آموزشی مهر امسال در کردستان به بهره‌برداری می رسدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «ابراهیم مرادی» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر به جز طرح حیات طیبه، تمام پروژه‌های آموزشی ما فعال است و برای اول مهر ۸۵ پروژه با ۳۲۶ کلاس درس و حدود ۴۰ هزار مترمربع زیربنا تحویل داده خواهد شد. 

وی ادامه داد: این تعداد ۱۵ درصد بیشتر از تعهد سهم ما در سطح ملی بوده است، ضمن اینکه ۷۰ درصد این تعداد پروژه منشا خیری دارد ۱۶ مورد آن در هفته دولت تحویل شد.

وی با بیان اینکه کردستان دومین استان از لحاظ پروژه‌های تحویلی است، افزود: سال گذشته سهم اعتبارات استانی ما ۱۲۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد اما با توجه به کمبود ۲۸۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در ۶ منطقه استان، این اعتبارات رقم کمی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه فصل موافقت نامه بوده و امکان ۱۰ درصد جابجایی وجود دارد، نیاز است توجه ویژه ای در قالب این ۱۰ درصد به پروژه‌های آموزشی بویژه پروژه‌های محرومیت زدایی شود.

وی ادامه داد: همچنین در قالب پروژه مهر آسفالت محوطه ۴۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در استان در دست اجرا قرار دارد، هر چند آمار خوبی است اما می طلبد شهرداران و شورای شهر به کمک بیایند و بخشی از نیازمندی‌های ما را برای اول مهر و حیاطی پویا و مدرسه ای با نشاط باشیم.

مرادی گفت: برای سیستم های گرمایشی نیز سال گذشته ۴۱۷ کلاس درس تبدیل به سیستم مناسب حرارتی تبدیل شد و در حال حاضر هیچ نوع بخاری گازسوز و نفتی نداریم و این تعداد نیز سیستم های گرمایشی داشتند اما معیوب بودو باید بروز می شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار