دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

روایت وقایع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای رئیس مجلس ملی الجزایر+ تصویر

رئیس مجلس ملی الجزایر و هیات همراه امروز ضمن بازدید از تالارهای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از نزدیک تمامی بخش‌های مختلف این تالارها را دیده و در جریان توضیحات هربخش قرار گرفتند و در پایان نیز از حضور در این باغ موزه ابراز رضایت و خوشحالی کردند.
کد خبر: ۶۱۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ - 22August 2023

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: «ابراهیم بوغالی» رئیس مجلس ملی الجزایر و هیات همراه پس از ورود به باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید خود از تالارهای چندگانه این مرکز فرهنگی را از تالار آستانه شروع کردند. یکی از نخستین بخش‌هایی که مورد توجه «بوغالی»، رئیس مجلس ملی الجزایر قرار گرفت بخش مربوط به زندانیان سیاسی مرتبط با زمان حکومت رژیم پهلوی بود. از آنجایی که عکس‌ها و تصاویر بسیار خوبی در این بخش قرار گرفته بود او خواستار توضیحات بیشتری در این زمینه شد که راهنمای تالار این توضیحات را به او ارائه کرد.

بازدید از نماد اسلحه که در بخش ابتدایی اولین تالار قرار گرفته بود نیز توجه «ابراهیم بوغالی» را به خود جلب کرد. به صورتی که او و هیات همراهش برای دقایقی نظاره‌گر این اسلحه‌ها بودند و همزمان نیز توضیحات مربوطه توسط راهنما به او داده شد. سپس نوبت به بخش مربوط به همه پرسی دهم فروردین ماه سال ۱۳۵۸ رسید. راهنمای تالار به رئیس مجلس ملی الجزایر توضیح داد که در این تاریخ یک همه پرسی در ایران برگزار شد و مردم کشورمان نیز نظام جمهوری اسلامی را برای ایران انتخاب کردند.

رئیس مجلس الجزایر از تالارهای باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

بخش جالب دیگری که در تالار اول باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار داشت نماد و تصاویری از آغاز حمله رژیم بعث عراق در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ به ایران بود. در این بخش راهنمای تالار با ارائه توضیحات و اطلاعات کاملی به «ابراهیم بوغالی»، ماجرای آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را از زمان پاره کردن قرارداد الجزایر در سال ۱۹۷۵ تا ورود ارتش متجاوز عراق به خاک ایران را بازگو کرد.

رئیس مجلس ملی الجزایر در ادامه بازدید خود از باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از یکی از بخش‌های خاص این تالار که در آن یکی از محلات خرمشهر بازسازی شده بود بازدید کرد و تحت تاثیر طراحی و هنرمندی، هنرمندانی قرار گرفت که این صحنه از خرمشهر زمان جنگ را به این زیبایی و دقت بازسازی کرده بودند. راهنمای تالار در این بخش خطاب به «ابراهیم بوغالی» گفت این محله خرمشهر بر اساس فیلم‌ها و عکس‌هایی که در آن زمان تهیه شده بود، طراحی و ساخته شده است.

رئیس مجلس الجزایر از تالارهای باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

بخش طراحی و اجرا شده پالایشگاه آبادان در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز یکی از بخش‌های بسیار خوب این تالار بود که مورد بازدید «ابراهیم بوغالی» و هیات همراه او قرار گرفت. بازدید از بخشی که با موضوع دفاع مردمی به رهبری امام خمینی (ره) بود نیز ادامه بازدید رئیس مجلس ملی الجزایر از باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را تشکیل می‌داد. بخش بعدی بازدید از این تالار‌ها به دیدار از سنگر‌های گرم و سرد اختصاص داشت که برای مناطق مختلف کشور با توجه به فصلی که بود طراجی و ساخته شده بود.

«ابراهیم بوغالی» بعد از بازدید از دو تالار نخست، به سومین تالار باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وارد شد که در بخش ابتدایی آن از نماد نخستین سرباز شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید و دیدار کرد. در این تالار بخش‌های دیگری، چون نقش زنان در دوران دفاع مقدس و حمایت و پشتیبانی از جنگ وجود داشت که این بخش‌ها نیز مورد بازدید رئیس مجلس ملی الجزایر قرار گرفت.

رئیس مجلس الجزایر از تالارهای باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

تالار چهارم موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نمایش و معرفی عملیات‌های موفق دوران دفاع مقدس اختصاص داشت که در این بخش در کنار اطلاعات و عکس‌هایی که از عملیات‌های موفق ارائه شده بود، بخشی بسیار جالب با عنوان سنگر‌های فرماندهان ایرانی حاضر در جنگ وجود داشت که در این بخش‌ها نماد‌هایی از فرماندهان جنگ ازجمله مرحوم حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی قرار گرفته بود. «ابراهیم بوغالی» در این تالار از بخش‌های جالب دیگری همچون میدان مین، پل خیبر و سنگر فرماندهان بعثی نیز بازدید و از آن‌ها نیز دیدار کرد.

«ابراهیم بوغالی» در بخش دیگری از برنامه بازدید خود از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از چهارمین تالار موزه بازدید کرد که در آن تعدادی از پهپاد‌های ایرانی نصب شده بود که در دوران دفاع مقدس توسط کشورمان علیه نیرو‌های عراقی به کارگیری و مورد استفاده قرار گرفته شده بود. در کنار آن نیز ویترینی از اسلحه‌های ایرانی قرار گرفته بود که در زمان جنگ مورد استفاده رزمندگان ایرانی قرار گرفته بودند.

رئیس مجلس الجزایر از تالارهای باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

رئیس مجلس ملی الجزایر در بخش انتهایی تالار چهارم، از تابلو قربانیان ترور بازدید کرد که راهنمای تالار با ارائه توضبحاتی به او و هیات همراه وی گفت در این تابلو تصاویر ۹۰ نفر از رجل سیاسی کشورمان که توسط منافقین ترور شدند، قرار گرفته است.

«ابراهیم بوغالی» در ادامه بازدید خود از باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از تالار عاشورا دیدار کرد. در این تالار که ضریح‌های نمادین امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) قرار گرفته بود مورد توجه رئیس مجلس ملی الجزایر قرار گرفت. سپس نوبت به بازدید از تندیش فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس رسید. ضمن اینکه در این بخش قسمتی مربوط به جانبازان و همچنین استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط عراق علیه ایران قرار گرفته بود که مورد توجه «ابراهیم بوغالی» قرار گرفت.

رئیس مجلس الجزایر از تالارهای باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

بخش اسرای جنگ تحمیلی، خیابان ایران، حامیان صدام در جنگ، دستگیری صدام توسط نیرو‌های آمریکایی و بازتاب جنگ ایران و عراق در رسانه‌های جهان از دیگر بخش‌های جالب توجه باغ موزه دفاع مقدس بود که مورد بازدید و توجه رئیس مجلس ملی الجزایر و هیات همراه او قرار گرفت.

بخش انتهایی این مجموعه تالارها، بخشی بود که برای جماران و محل زندگی امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران طراحی و اجرا شده بود. در این بخش نیز شاهد پخش ویدئویی از دوران مختلف زندگانی امام خمینی (ره) بودیم که این نیز مورد پسند «ابراهیم بوغالی» رئیس مجلس ملی الجزایر واقع شد.

رئیس مجلس الجزایر از تالارهای باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

در این بازدید برخی مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از جمله امیر «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار «علی اصغر محسن شیخی» جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار