مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد:

آزادگان دوران دفاع مقدس عزت را به ایران اسلامی برگرداندند

«پارسیان‌نژاد» گفت: آزادگان در دوران دفاع مقدس با صبر و استقامت خود، عزت را به ایران اسلامی برگرداندند.
کد خبر: ۶۱۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱ - 16August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، همایش سراسری سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با عنوان «الماس‌های درخشان» شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار شد.

«رضا پارسیان‌نژاد» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: سال گذشته بعد از حدود هشت سال، برنامه باشکوهی برای گرامیداشت سالروز ورود آزادگان در استان برگزار شد و برنامه امسال هم از امروز شروع می‌شود و فردا با برگزاری مسابقات ورزشی، جمع آوری خاطرات و برگزاری اردو ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان برای تجلیل از آزادگان دوران دفاع مقدس به میدان آمده‌اند، افزود: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در برنامه تجلیل از خانواده‌های شهدا، همه مجموعه استان پای کار آمدند و همه به‌ویژه استاندار برای برگزاری این برنامه همکاری کردند و سپاه عزیز نیز تمام‌قد در کنار ما بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان ۳۱۷ آزاده به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که از این تعداد، سه نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و از نعمت وجود ۳۰ نفر محروم شدیم که آخرین آنها زنده‌یاد «سیدمحمدکریم موسوی» بود که با مرگ مغزی چند عضو بدنش اهدا شد و حتی مرگش تداوم ایثارش بود.

پارسیان‌نژاد ابراز داشت: طولانی ترین مدت اسارت در بین آزادگان سرافراز استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰ سال اسارت مربوط به «سیدحمزه اکوانی» است و دو طلبه آزاده ما «سید‌لطیف موسوی» و «سید‌صادق نجابت» هستند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از آزادگان ما از اساتید هیئت علمی و جامعه پزشکی استان هستند، گفت: جامعه آزادگان ما جامعه‌ای بالنده است که در دوران دفاع مقدس با صبر و استقامت خود، عزت را به ایران اسلامی برگرداندند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در سفر اخیر هیئت دولت به استان، نسبت به دوره‌های قبل بیشترین مصوبات را برای جامعه ایثارگران داشتیم که از جمله این مصوبات، مجتمع توانبخشی ایثارگران بود که بیش از ۱۷ سال نیمه‌کاره بود و امروز اهتمام دولت اتمام این مجموعه است.

پارسیان‌نژاد از اهتمام مجموعه مدیریتی استان برای رفع موانع و مشکلات ایثارگران خبر داد و تصریح کرد: برای اولین بار از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی گلزارهای شهدای مصوب شد.

وی با تقدیر از حمایت مسئولان ارشد استان برای پیگیری فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت، افزود: کارهای عقب‌مانده زیادی در این حوزه وجود داشت و در سنوات قبل حقوق فرزندان ایثارگران که با ابرچالش اشتغال و بیکاری روبرو بودند، تضییع شد اما امروز در راستای شعار عدالت اجتماعی دولت سیزدهم، برای جبران مشکلات گذشته پای کار آمده‌ایم.

پارسیان‌نژاد با بیان اینکه در مجموعه بنیاد شهید شبانه‌روز برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران استان پای کار هستیم و در راستای مردمی‌سازی برنامه‌های دولت سیزذهم تلاش می‌کنیم، اضافه کرد: ظرفیت همه دستگاه‌های اداری برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری بسیج شده که در همین راستا سفر مشاوران دستگاه‌های اجرایی به استان از جمله اقدامات صورت گرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در ارزیابی ماهانه عملکرد ادارات‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، جایگاه پنجم تا هفتم را دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارهای زمین‌مانده زیاد است اما برای جبران عقب‌ماندگی‌ها تلاش می‌شود، گفت: جلسات شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به صورت مستمر برگزار و مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران بررسی می‌شود.

پارسیان‌نژاد تأکید کرد: یک درصد اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه ایثار و شهادت هزینه شود که در این راستا اکثر دستگاه‌ها همکاری خوبی داشته‌اند اما در برخی دستگاه‌های مشکلاتی داریم که امیدواریم برطرف شود.

وی ابراز داشت: حضور جامعه ایثارگری در بدنه مدیریتی استان از مطالبات جامعه ایثارگران است که امیدواریم اجرایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها