معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

رشد ۴ برابری عضویت خبرنگاران در سامانه جامع رسانه‌های کشور

«مهدی‌پور» از رشد چهار برابری عضویت خبرنگاران در سامانه جامع رسانه‌های کشور خبر داد و گفت: در ۲۲ ماه گذشته تعداد خبرنگاران عضو سامانه جامع رسانه‌ها از دو هزار نفر به بالغ بر هشت هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۶۰۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲ - 12August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «فرشاد مهدی‌پور» معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «خبر خوب» در یاسوج اظهار داشت: حفظ رتبه اول استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ مشارکت در عرصه‌های مختلف انقلاب و نظام اسلامی از جمله انتخابات، تکلیف مهمی را بر عهده اهالی رسانه قرار داده است و در این راستا مسیری جز جهاد تبیین پیش روی ما وجود ندارد.

مهدی‌پور با بیان اینکه تکلیف ما امیدآفرینی برای مردم است، افزود: فضای مجازی و بسترهای نوین ارتباطی فاصله‌ها را از بین برده و همه ما در یک حوضچه بزرگ اطلاعات قرار داریم و باید ملی فکر کنیم و محلی عمل کنیم و همچنین بین‌المللی فکر کنیم و ملی عمل کنیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ۲۲ ماه گذشته تلاش کردیم حوزه مطبوعاتی مورد توجه قرار گیرد و در این مدت تعداد خبرنگاران عضو سامانه جامع رسانه‌ها از دو هزار نفر به بالغ بر هشت هزار نفر رسید.

مهدی‌پور ابراز داشت: همچنین تعداد اعضای صندوق اعتباری هنر کمتر از دو هزار نفر بود که با پیگیری‌های انجام‌شده امروز به شش هزار نفر رسیده است.

وی بیان داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد میزان کل آگهی‌های دولتی در سال ۱۴۰۰، حدود ۶۰۰ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به دو میلیارد تومان رسید و از ابتدای امسال تاکنون نیز یک میلیارد بوده و تا پایان سال جاری به سه میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در تمام آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها، استان‌های کمتربرخوردار دو برابر استان های برخوردار بهره‌مند می‌شوند‌ و در رتبه‌بندی‌ها نیز دو برابر ظرفیت را برای استان‌های کمتربرخوردار در نظر گرفتیم.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه دو نوع بیمه شامل بیمه صندوق هنر و بیمه سخت و زیان‌آور برای خبرنگاران وجود دارد، گفت: بیمه سخت و زیان‌آور از کد کارگاهی می‌آید و ما حمایت‌ها را متکی به کد کارگاهی کردیم تا این طریق مدیران مسئول، خبرنگاران خود را بیمه کنند.

وی متذکر شد: امیدواریم در برنامه هفتم توسعه، پیوست فرهنگی که پیوست رسانه‌ای نیز در آن نهفته است تصویب و برای همه ادارات الزام‌آور شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر یک صد هزار نفر، ۲۲ رسانه وجود دارد که هم فرصت است از این حیث که ظرفیت رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی استان را بالا برده و هم تهدید است از این لحاظ که منابع ممکن است کاهش یابد.

مهدی‌پور با بیان اینکه تخلف آگهی‌های دولتی جرم است، گفت: دستگاه دولتی حق ندارد خارج از سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آگهی دولتی توزیع کند و چنین تخلف است.

وی تأکید کرد: در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد که ظرفیت‌های گردشگری فراوان دارد صرف کردن بخشی از درآمد حاصل از توسعه گردشگری در استان برای رسانه‌ها، در توانمند شدن استان مؤثر است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به تعدد رسانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی را برای خبرنگاران داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار